از تمام ظرفیت ها برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی در روستاها استفاده خواهیم کرد

مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران استان گیلان در نشست مشترک با استاندار گیلان و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: از تمامی ظرفیت های موجود در شورای هماهنگی مدیران و به ویژه ظرفیت شرکت های تعاونی دهیاری ها جهت تبیین و گسترش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده خواهیم کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، روز گذشته سیاوش آقاجانی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران استان گیلان با اسدالله عباسی استاندار و بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استانداری دیدار و گفت و گو کرد.
در این نشست نماینده عالی دولت در گیلان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را یکی از ظرفیت های مهم برای محرومیت زدایی برشمرد و  بر لزوم هماهنگی دستگاهها برای رفع موانع  گسترش پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و تبیین آن برای آحاد جامعه‌ تاکید کرد.  
وی با برشمردن اهمیت توسعه عدالت اجتماعی، بیان کرد: بزرگترین مأموریت و پیام انقلاب اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی است و بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از ظرفیت های حائز اهمیت برای این مهم است.  
عباسی در ادامه اساس تشکیل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمت کش دانست.  
استاندار گیلان ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ظرفیتی برای حل چالش اجتماعی در حوزه بیمه به شمار می رود و در این استان می توان از آن برای توسعه پوشش بیمه‌ای به خوبی استفاده شود.
وی افزود: فرهنگ‌سازی و در اولویت قراردادن بیمه برای کشاورزان و روستائیان و آشنایی با مزیت های این صندوق باید از مهمترین اهداف مدیران در جامعه هدف باشد؛ چراکه انجام این کار مهم و اساسی بزرگترین خدمت به این اقشار است.  
عباسی تاکید کرد: برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه باید از ظرفیت رسانه ها از جمله صدا و سیما، مدیران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی به خوبی استفاده شود.  
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور نیز در این دیدار گفت: یکی از مؤلفه‌های تحقق عدالت اجتماعی گسترش حمایت بیمه ای از آحاد جامعه بویژه اقشار کم برخوردار است.  
بیت الله برقراری افزود: این صندوق خود را حامی و تضمین کننده فعالیت های گوناگون این اقشار می داند.  
وی با ارائه گزارشی از وضعیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در گیلان، بیان کرد: در حال حاضر حدود یک چهارم از ۴۱۸ هزار نفر جامعه هدف در این استان تحت پوشش صندوق این بیمه هستند.  
وی ضمن قدردانی از اهتمام استاندار گیلان برای توسعه فعالیت های بیمه اجتماعی با رویکرد گسترش عدالت اجتماعی؛ تشکیل ستاد راهبردی به ریاست استانداران، برای تبیین فعالیت ها و اثربخشی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هم افزایی همه دستگاه ها در جهت افزایش میزان افراد تحت پوشش این بیمه را بسیار موثر دانست.
سیاوش آقاجانی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران استان نیز گفت: از تمامی ظرفیت های موجود در شورای هماهنگی مدیران و به ویژه ظرفیت شرکت های تعاونی دهیاری ها جهت تبیین و گسترش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: 52643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =