کاهش پنجاه درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام در بخش ساختمان

جلسه کمیته راهبری حوادث ساختمان استان ایلام با حضور مدیرکل و کلیه اعضاء در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در این جلسه گفت: کارگران به عنوان نیروهای محرکه اقتصادی نقش مهمی در زمینه تولید و اقتصاد کشور دارند، ضروری است تا مسائل ایمنی، بهداشت و سلامت کار آنان مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دولت مردمی سیزدهم به کارگران توجه ویژه ای دارد و در مسیر امنیت شغلی و رفاه این قشر گام هایی اساسی برداشته است.

الیاسی گفت: بررسی تعداد آسیب‌های برحسب فعالیت عمده اقتصادی نشان می دهد که بیشترین آسیب شغلی در سال۱۴۰۰ به ترتیب مربوط به فعالیت های  بخش ساختمان با ۴۸.۷ درصد و صنعت(تولید) ۱۶.۲ در استان ایلام است.

وی ادامه داد: بخش ساختمانی دارای بیشترین حوادث ناشی از کار است که باید با انجام اموزش و نطارت در این بخش تا حوادث ناشی از کار در این بخش کاهش پیدا کند

الیاسی بر حضور موثر دستگاه های کمیته راهبری ساختمان و ضرورت اداره کار در شورای فنی استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش کارگران و کارفرمایان، نظارت مستمر در خصوص رعایت مسائل ایمنی در حین کار، به کارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه برای نظارت بر رعایت مسائل ایمنی، تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه و عدم واگذاری کار به پیمانکاران فاقد تایید صلاحیت ایمنی، راهکارهای پیشنهادی برای کاهش حوادث ناشی از کار در پروژه های عمرانی که عمدتا تولید صنعتی و ساختمانی هستند.

الیاسی ادامه داد: ماحصل حضور بازرسان اداره کار و انجمن ایمنی در بازدید مشترک از پروژه های عمرانی استان باعث شد که حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از پنجاه درصد کاهش پیدا کند.

تاکید بر افزایش تعاملات بین دستگاه های وظیفه مدار و استفاده از ظرفیت و همکاری همه انجمن ها و ظرفیت رسانه های استانی جهت توسعه فرهنگ ایمنی و شرایط کار مناسب، توجه ویژه به کارگاههای صنعتی-تولیدی و کارگاههای پرخطر به خصوص در بخش ساختمان از جمله مباحث مطروحه در نشست مذکور بود.

کد خبر: 52647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =