بازدید شورای هماهنگی بیمه شدگان استان از خانه‌های بهداشت کارگری

مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: اعضای شورای هماهنگی بیمه شدگان استان از خانه بهداشت کارگری کارخانجات میهن روی، روی پرور و صانع روی بازدید کردند.

 به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، سجاد اجاقلو در تکمیل این خبر افزود: بازدید از خانه بهداشت کارگری این کارخانجات با حضور نماینده این اداره‌کل، نماینده تامین اجتماعی و نماینده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت.

 وی هدف از این بازدیدها را حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار و پایش سلامت آنان، پیشگیری از بروز بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار، ارتقای سطح آگاهی و بهبود رفتارهای بهداشتی شامل فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های آموزشی جهت ارتقای سلامت کارگران، افزایش دسترسی کارگران به خدمات بهداشتی اولیه و ارتقای سطح آگاهی‌های بهداشتی کارگران عنوان کرد.

مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: مطابق تبصره یک ماده ۹۶ قانون کار، کارفرمایان موظف به تشکیل پرونده سلامت محیط کار بوده و باید برای هر یک از کارگران پرونده سلامتی تشکیل دهند، شرایط و عوامل زیان آور محیط کار و همچنین سلامت کارگران بصورت دوره‌ای مطابق ضوابط وزارت بهداشت باید مورد بررسی و غربالگری قرار گرفته و در پرونده مربوطه نگهداری شود.

کد خبر: 52653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =