دانشجویان زنجانی از طرح بیمه دانشجویی برخوردار می‌شوند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه‌های طرح بیمه «خانوار ایرانی» سازمان تامین‌اجتماعی بوده و برای رفاه حال دانشجویان به تصویب رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین، محمود عزیزخانی  با اشاره به جزئیات طرح مذکور، عنوان کرد: پیرو ابلاغ سیاست‌های کلان سازمان تامین‌اجتماعی توسط مقام معظم رهبری در فروردین‌ماه امسال، سازمان تامین‌اجتماعی برای گسترش چتر بیمه‌ای خود و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، طرح بیمه خانوار ایرانی را در سه سطح شناور ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد با نرخ‌های پرداختی متفاوت و مزایای متعدد تصویب کرده است که طرح «بیمه‌ دانشجویان» زیرمجموعه این طرح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این بیمه‌های حمایتی، اظهار کرد: سطح یک با تعرفه ۱۲ درصد این بیمه شامل بازنشستگی، سطح ۲ با تعرفه ۱۴ درصدی علاوه بر بازنشستگی شامل فوت قبل از بازنشستگی و سطح سوم یا تعرفه ۱۸ درصدی علاوه بر دو مورد قبل شامل از کارافتادگی نیز می‌شود.

عزیزخانی با اشاره به فواید این طرح برای دانشجویان، تصریح کرد: دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در مدت زمان تحصیل خود با ارائه مدارک مربوطه به سازمان تامین‌اجتماعی ثبت‌نام کنند و مدت زمان تحصیل خود را به عنوان مدت بیمه‌پردازی بیمه شده قید کرده و در آینده نیز از مزایای مربوط به بازنشستگی این بیمه استفاده کنند.

این مسئول افزود: علاوه بر این موارد، اگر دانشجویان تحت تکفل شخص دیگری نبوده و دفترچه خدمات درمانی نداشته باشند، می‌توانند با پرداخت فرانشیز مربوط به بخش درمان، از تعهدات درمانی سازمان تامین‌اجتماعی نیز در صورت نیاز بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعرفه پرداختی توسط بیمه‌شده برای هر کدام از سه سطح بیمه مذکور، خاطرنشان کرد: نرخ پرداختی در بیمه سطح یک حدود ۵۰۱ هزار تومان، در بیمه سطح ۲ مبلغ ۵۷۰ هزار تومان و در بیمه دانشجویی سطح سوم مبلغ ۷۵۰ هزار تومان است. همچنین دانشجویان در محدوده سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش این بیمه باشند و افراد بالای ۵۰ سال نیز می‌توانند متناسب با مقدار بیمه‌پردازی که قبلاً فعال کرده‌اند، به میزان سن خود بیافزایند
 

کد خبر: 52654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =