توسعه مراکز خدماتی در مناطق مرزی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تلاش ما بر این است که با توسعه مراکز درمانی، خدماتی و بیمه‌ای بتوانیم به نحو مناسب در خدمت بیمه‌شدگان مناطق مختلف کشور باشیم و در توسعه مراکز ارائه خدمت، مناطق مرزی و کمتر برخوردار مانند شهرستان گرمی، در اولویت هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی که در پانزدهمین سفر استانی، با همراهی معاونان و تعدادی از مدیران این سازمان روز چهارشنبه دوازدهم به اردبیل سفر کرده است، در جریان بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان و دیدار و گفت‌وگو با کارکنان و مراجعان این مراکز، چالش ناپایداری منابع را مهم‌ترین چالش سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد.

موسوی در عین حال با اشاره به مسئولیت این سازمان در زمینه ارائه مناسب خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، تأکید کرد نباید بیمه‌شدگان در مراجعه به مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، برای تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

در سفر مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به استان اردبیل از سوی ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا، مهدی اسلامی معاون درمان، مهرداد قریب معاون بیمه‌ای، مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، ابوالفضل عفت‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، جمیل حق‌پرست معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و نیز حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت سازمان تأمین‌اجتماعی همراهی می‌شود، در بدو ورود به این استان و در فروردگاه اردبیل مورد استقبال تعدادی از جانبازان این استان قرار گرفت.

موسوی پس از مراسم استقبال در فرودگاه اردبیل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در آرامستان بهشت فاطمی اردبیل، عازم شهرستان گرمی شد و از درمانگاه و شعبه تأمین‌اجتماعی بازدید کرد.

تأمین‌ ۴۰ درصد داروهای کشور در شرکت‌های تحت پوشش تأمین‌اجتماعی 

وی در بازدید از درمانگاه تأمین‌اجتماعی گرمی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم، وظیفه تأمین دارو وسایر امکانات برای بیمه‌شدگان را برعهده دارد و  بیمه‌شدگان نباید با هیچ کسری و کمبودی در دریافت دارو مواجه شوند. ۴۰ درصد داروهای کشور را شرکت‌های تحت پوشش این سازمان تأمین می‌کنند و براساس لیست نیازهای دارویی درمانگاه‌ها باید این داروها به‌موقع تهیه وعرضه شوند و اصلاً قابل قبول نیست که مراجعان مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی با مشکل روبرو شوند.

موسوی خرید راهبردی دارو را از برنامه‌های سازمان برشمرد وگفت: سعی خواهیم کرد مشکلات احتمالی و موقتی برخی داروها را در شهرها و مراکز استان‌ها برطرف کنیم و اجازه نمی‌دهیم مراجعین به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، ناچار شوند داروی موردنیاز خود را از بیرون تهیه کنند چرا که بیمه‌شدگان ما باید از خدمات درمانی، دارویی و بستری مناسب بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: درمانگاه جدید گرمی را با تأمین زمین از سوی فرمانداری این شهرستان احداث می‌کنیم و اعتبار مورد نیاز نیز برای این پروژه تأمین شده است. وضعیت خدمات بیمه‌ای در این شهرستان نسبتاً مطلوب و مناسب است و امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان گرمی و تأمین زمین احداث درمانگاه را با تأمین اعتبار مورد نیاز انجام دهیم. هیچ مشکلی در فرآیند تأمین اعتبار برای ساخت درمانگاه تأمین‌اجتماعی گرمی وجود ندارد و انتظار می‌رود با در نظر گرفتن جمعیت بیمه‌شده این شهرستان و برای جلب رضایتمندی جامعه هدف بیمه‌ای، توسعه خدمات درمانی را در این شهرستان در وضعیت مطلوب شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان گرمی، به پوشش ۳۹ درصدی بیمه تأمین‌اجتماعی در گرمی اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت توسعه فراگیری پوشش بیمه‌ای در این منطقه افزود: ۲۹ هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین‌اجتماعی هستند که با اجرای طرح‌های جامع توسعه پوشش بیمه اجتماعی مانند بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار و تلاش جدی‌تر همکاران ما در این منطقه، باید به متوسط پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی در کشور یعنی حدود ۵۰ درصد نزدیک شویم.

وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این شهرستان افزود: شعبه تأمین‌اجتماعی گرمی در فضای محدود خدمات مناسب بیمه‌ای به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و تلاش خواهیم کرد در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، نیازهای این شعبه را با اولویت تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در جریان بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی بیله‌سوار و در گفت‌وگو با خبرنگاران خبر داد با تأمین زمین توسط فرمانداری بیله‌سوار، ساخت درمانگاه تأمین‌اجتماعی در این شهرستان مرزی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرد.

موسوی افزود: قرار شده تا یک ماه آینده، زمین مورد نیاز این پروژه با همکاری فرمانداری بیله‌سوار تأمین شود و با تخصیص اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد و در طول ۱۸ ماه احداث درمانگاه در این شهرستان مرزی در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی ضرورت خدمات‌رسانی مناسب به بیمه‌شدگان و بازنشستگان را یادآور شد و افزود: در این شهرستان ۲۱ هزار بیمه‌شده اصلی وتبعی داریم و مقرر شده است با تأمین اعتبار مورد نیاز، ۲۵۰ سهمیه وام ضروری به بازنشستگان شهرستان بیله‌سوار اختصاص یابد.

ابلاغ سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری چراغ راه حرکت آتی سازمان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما در تأمین‌اجتماعی ناپایداری منابع است که به معنای واقعی مشکلات و دغدغه‌های ما را افزون‌تر کرده است. تأمین‌اجتماعی، صندوقی بین‌نسلی است و ما وظیفه حراست و نگهبانی از این صندوق و سرمایه‌های آن را برعهده داریم تا این امانت را به شایستگی تحویل آیندگان دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به ابلاغ سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری اشاره کرد و این سیاست‌ها را چراغ راه حرکت آتی این سازمان دانست و گفت: در سیاست‌های ابلاغی، چالش‌های این حوزه به دقت نقطه‌زنی شده و راهبردهای غلبه برای این چالش‌ها نیز ارائه شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۷۲ درصد جمعیت کشور هم‌اکنون تحت پوشش  بیمه‌های اجتماعی هستند که سهم تأمین‌اجتماعی؛ پوشش بیمه اجتماعی بالغ بر ۵۳ درصد جمعیت کل کشور است. براساس سیاست‌های ابلاغی و برای تحقق عدالت اجتماعی باید پوشش بیمه‌های اجتماعی در کشور را به صد درصد برسانیم. به برکت انقلاب اسلامی فراگیری پوشش بیمه‌ای در کشور از ۲۰ درصد زمان پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۷۲ درصد ارتقاء یافته و همچنان سعی ما بر این است تا پوشش بیمه‌ای را به صورت گسترده مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری اشاره کرد و افزود: فرزندآوری و افزایش جمعیت می‌توانی به توانمندسازی این سازمان در آینده از طریق افزایش جمعیت بیمه‌پرداز کمک کند. افزایش مدت پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری به نُه ماه و پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری از جمله اقداماتی است که سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه حمایت از خانواده و ترویج فرزندآوری مورد توجه قرار داده است.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی ماهانه ۳۵ هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق و تعهدات دارد که رقم بسیار بزرگ و سنگینی است و به وصول منابع کافی نیاز جدی داریم و امیدواریم با حمایت کارفرمایان و دولت در زمینه بازپرداخت بدهی‌های بیمه‌ای، بتوانیم منابع مورد نیاز برای استمرار ارائه خدمات و توسعه کمی و کیفی خدمات را فراهم آوریم.

گفتنی است در جریان این سفر، معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با حضور در شهرهای مختلف استان، وضعیت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان در مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف استان را بررسی کردند.

کد خبر: 52663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =