تسریع در انعقاد قرار داد با مراکز درمانی تامین اجتماعی

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه با اجرای طرح نسخه الکترونیک به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد، انعقاد قرارداد با مراکز متقاضی سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته صورت می‌گیرد گفت: با توسعه این طرح و افزایش تعهدات بیمه‌های درمانی در پوشش خدمات درمانی بیمه شدگان، هر روز بر اهمیت این سازمان در پوشش خدمات درمان افزوده می‌شود.

دکتر داود بهیاری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، ضمن تاکید بر نقش و جایگاه سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند جایگاه این سازمان در پوشش هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان بسیار مهم و تأثیر گذار است.

وی افزود: قطعاً در آینده نیز با توجه به گسترش روزافزون نسخه الکترونیک و افزایش تعهدات بیمه‌های درمانی در پوشش خدمات درمانی بیمه شدگان، بر اهمیت این جایگاه افزوده خواهد شد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد در استان ۷۳۵ مرکز است، اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته با توجه به گسترش نسخه‌نویسی الکترونیک، این آمار رشد چشمگیری داشته است.

بهیاری افزود: با اجرای نسخه الکترونیک به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد، انعقاد قرارداد با مراکز متقاضی سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۴ نسخه در دو بخش بستری و سرپایی پذیرش و رسیدگی شده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه با اجرای نسخه الکترونیک، خوشبختانه در وضعیت پرداخت مراکز سرپایی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه، مراکز پاراکلینیک و درمانگاه، تغییر بسیار خوبی صورت گرفته و به محض رسیدگی اسناد مربوطه ظرف حداکثر یک ماه پرداخت صورت می‌گیرد، گفت: مدت زمان رسیدگی به اسناد در بخش سرپایی نیز با توجه به اجرای کامل نسخه الکترونیک بسیار سریع‌تر از گذشته بوده و ظرف حداکثر دوهفته از انتقال اسناد از سامانه نسخه الکترونیک به سامانه جامع اسناد پزشکی، رسیدگی انجام می‌شود. اما در بخش بستری چون هنوز سیستم سنتی کاغذی وجود دارد این مدت زمان طولانی‌تر و حداکثر ۹۰ روز است.

بهیاری درباره وضعیت پرداخت خسارات نیز توضیح داد و گفت: وضعیت پرداخت اسناد در بخش خسارت متفرقه کاملاً به‌روز بوده و در حوزه خدمات خاصی همچون نازایی نیز از زمان ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه به صورت تمام و کمال تحت پوشش قرارگرفته و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران اپیدمی کرونا نیز خدمات و داروهای مربوطه به ‌صورت ۱۰۰ درصد و کاملاً رایگان در اختیار بیمه شدگان قرار می گرفت ، گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر۳۲۹ هزار نسخه بیماران کرونایی اعم از بستری و سرپایی پذیرش و رسیدگی شده است.

کد خبر: 52678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =