تسریع پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با اجرای طرح نسخه الکترونیک

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اعلام کرد که با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک پرداختی‌های سازمان به پزشکان، دندانپزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد با تأخیر حداکثر یک ماهه صورت می‌پذیرد.

دکتر چراغ‌بیگی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، آخرین آمار مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را اعلام و اظهار کرد: در سال ۹۹ با ۱۱۶۲ مرکز، در سال ۱۴۰۰ با ۱۲۶۴ و تا تاریخ ۲۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ نیز با ۱۳۱۰ مرکز طرف قرارداد بوده ایم.

وی افزود: با اجرای طرح نسخه‌ الکترونیک و برداشته شدن محدودیت انعقاد قرارداد با مراکز متقاضی از یک سو و تسهیل روند عقد قرارداد و ارسال نسخ از سوی دیگر و همچنین با توجه به پرداخت به‌موقع مطالبات، شاهد رشد تعداد مراکز طرف قرار داد بوده‌ایم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه درسال ۱۴۰۰ بیش ازچهار میلیون و ۷۱۶ هزار مراجعه به مراکز طرف قرارداد صورت گرفته است که رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال ۹۹ را نشان می‌دهد، گفت: از این میزان، بیش از ۱۱۰ هزار مورد مراجعه به مراکز بیمارستانی اعم از بستری کمتر از شش ساعت و بستری کامل بوده است که نسبت به سال ۹۹ رشد ۳۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

چراغ‌بیگی درباره تاثیر طرح نسخه الکترونیک بر روند رسیدگی به اسناد و پرداخت مطالبات گفت: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک پرداختی‌های سازمان به پزشکان، دندانپزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد با تأخیر حداکثر یک ماهه صورت می‌پذیرد. در حال حاضر تمام مطالبات این مراکز لغایت اریبهشت‌ماه ۱۴۰۱ تسویه شده و علی‌الحساب مطالبات خرداد نیز به حساب آنها واریزشده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: مدت زمان رسیدگی به اسناد تا اتمام ممیزی اسناد مراکز طرف قرار داد در سال گذشته ۴۳ روز بوده است که نسبت به زمان مورد انتظار سازمان (۶۰ روز) بسیار کمتر یعنی ۲۸.۵ درصد کوتاهتر است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات بیمه‌شدگان مراجعه کننده به مراکز غیر طرف قرارداد (خسارات متفرقه) در استان در سال ۱۴۰۰ در زمانی کمتر از ۴۰ روز انجام شده است که نسبت به زمان تعریف شده فرایند یعنی ۶۰ روز، بسیار کمتر است، درباره بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: تاکنون برای بیش از ۸۵۰۰ بیمه شده مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرونده درمانی در اسناد پزشکی تشکیل شده است. در این میان  در سال ۱۴۰۰ مبلغی بیش از ۳۶۵ میلیارد ریال تنها صرف درمان بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی با تعداد ۵۲۰ پرونده فعال و بیماران مبتلا به سرطان، ام اس و پیوندی با تعداد ۲۳۸۰ پرونده شده است که حدود هشت درصد از هزینه‌های این معاونت را در سال ۱۴۰۰ دربر می‌گیرد.

چراغ‌بیگی افزود: در مورد درمان ناباروری و مشکلات زنان و زایمان تاکنون برای ۲۵۷ بیمه شده پرونده تشکیل و خدمات مصوب مورد نیاز به آنها ارائه شده است. همچنین برای بیش از ۴۳۴۰ بیمه شده مبتلا به دیابت پرونده درمان تشکیل شده است.

کد خبر: 52681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =