خدمات رایگان و استاندارد؛ ۲ عامل شلوغی مراکز ملکی

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی خرم‌آباد (لرستان)، خدمات این مرکز را علاوه بر مردم این شهر با استقبال بیمه‌شدگان سایر شهرستان‌های استان و حتی استان‌های همجوار مانند خوزستان عنوان کرد و برخورداری از تجهیزات و امکانات پیشرفته و کادر درمان با تجربه را عامل این توجه برشمرد.

دکتر شاهدخت سپهوند در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به خدمات بخش بستری این مرکز، افزود: این بخش از خدمات جراحی زنان، جراحی مردان، داخلی زنان، داخلی مردان، بخش‌های ویژه ICU، CCU و NICU، اطفال، نوزادان، زایشگاه و اتاق عمل تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: همچنین بخش اورژانس بیمارستان نیز علاوه بر پذیرش بیماران سرپایی، نسبت به پذیرش بیماران بستری اقدام کرده و دارای تخت‌های تحت نظر است.

سرپرست بیمارستان خرم‌آباد، گفت: در بخش سرپایی نیز بیمارستان با دارا بودن درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان را ارائه می‌کند و در بخش پاراکلینیک نیز مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات MRI، CT اسکن، سونوگرافی، سنگ‌شکن، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و داروخانه بهره‌مند شوند. همچنین بخش‌های CSSD (استریل مرکزی) و لنژری (رختشویخانه) نیز سایر خدمات این بیمارستان را تشکیل می‌دهد.

سپهوند این مرکز درمانی را به دلیل برخورداری از شرایط مناسب و امکانات و تجهیزات پیشرفته و نیز کادر درمان با تجربه، با اقبال توجه از سوی بیمه‌شدگان مواجه دانست و ادامه داد: نه تنها بیماران از سراسر استان به این مرکز مراجعه می‌کنند، بلکه بیمه‌شدگان استان‌های همجوار مانند خوزستان نیز از خدمات این مرکز استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات رایگان و کیفیت مناسب درمان که در سطح بالای استاندارد قرار دارد و نیز تجهیزات پیشرفته پزشکی از عواملی است که سبب جلب توجه بیماران برای برخورداری از امکانات درمانی این بیمارستان شده است و بسیاری از بیماران تمایل زیادی برای مراجعه به این مرکز دارند.

سرپرست بیمارستان خرم‌آباد، افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۴ هزار و ۶۴۷ مورد ویزیت سرپایی در درمانگاه‌های عمومی و تخصصی این بیمارستان انجام شده و تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۹ مورد خدمات بستری ارائه شده است. همچنین بیمه‌شدگان از  ۶ هزار و ۷۸۳ مورد جراحی در رشته‌های زنان، ارتوپدی، اورولوژی، جراحی عمومی، جراحی مغزواعصاب، چشم و گوش‌وحلق‌وبینی، برخوردار شده‌اند.  

خدمات کرونا

سپهوند با بیان اینکه بیمارستان تامین‌اجتماعی خرم‌آباد از ابتدای همه‌گیری کرونا در کنار بیمارستان‌های دانشگاهی علوم‌پزشکی استان، مبادرت به بستری و درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ کرده است، اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی مناسب به بیماران کرونا، بخش‌های جدید در بیمارستان راه‌اندازی شد.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۷۷۰ مورد بستری در بیمارستان انجام شده است که در پیک‌های این بیماری تعداد بستری‌ها به ۳۰۰ بیمار در روز هم می‌رسید. همچنین در این مدت بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه برای درمان بیماران هزینه شده است.

آمار کادر درمان

سرپرست بیمارستان خرم‌آباد، تعداد نیروی درمانی شاغل در این مرکز را ۴۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد نیروی انسانی غیر درمان نیز ۱۳۰ نفر است که در واحدهای پشتیبانی و اداری مالی مشغول به خدمت هستند.

سپهوند تصریح کرد: عمده کمبود نیروی انسانی بیمارستان مربوط به پزشکان متخصص است و با وجود انجام مکاتبات لازم با دانشگاه علوم‌پزشکی برای رفع این کمبود، اما هنوز نتیجه مناسب به دست نیامده و به ویژه در رشته‌های رادیولوژی، ارتوپدی و زنان این کمبود وجود دارد.

وی افزود: در سایر حوزه‌ها نیز کمبود نیروی انسانی وجود دارد؛ اما سال گذشته از طریق انجام آزمون استخدام تا حدودی کمبودها تامین شد و امسال نیز با توجه به توسعه بخش‌های بیمارستان به‌خصوص بخش‌های ویژه، امید است از طریق آزمون‌های پیش‌ روی سازمان، نیروی انسانی مناسب جذب شود.

تجهیزات پزشکی

سرپرست بیمارستان خرم‌آباد، تجهیزات و امکانات درمانی این مرکز را از نوع پیشرفته توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به پی‌گیری‌های مدیریت درمان استان، هیچگونه کمبودی در زمینه دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستان وجود ندارد.

سپهوند اظهار کرد: خدمات رادیولوژی این مرکز کاملا دیجیتال بوده و شامل دستگاه‌های MRI، CT اسکن، سنگ‌شکن، تراکم استخوان و سونوگرافی است. همچنین این مرکز دارای دستگاه‌های آندوسکوپی، کولونوسکوپی، نوار عصب و عضله، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی، دو دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی، یک مخزن ۲۰ تنی اکسیژن مایع و خدمات دندانپزشکی است.

تامین دارو

وی با اشاره به وضعیت تامین دارو برای بیماران، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اعتبارات خوب سازمان برای تهیه دارو، هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمامی داروها و تجهیزات مورد نیاز بیماران چه در تعهد و چه عدم تعهد، برای بیماران بستری از طریق واحد «دارو و تجهیزات» بیمارستان تامین شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

سرپرست بیمارستان خرم‌آباد، با تاکید بر اینکه بیماران بستری برای تهیه دارو و تجهیزات به هیچ وجه به خارج از بیمارستان فرستاده نمی‌شوند، تصریح کرد: هرگونه کمبود دارویی از طریق بیمارستان به معاونت غذا و داروی دانشگاه گزارش شده و در صورت موجود بودن در بازار دارویی کشور، برای بیمه‌شدگان فراهم می‌شود؛ در غیر این صورت سایر تمهیدات تامین دارو از جمله تجویز داروهای مشابه، به کار گرفته می‌شود.

ارتقای هتلینگ

سپهوند با بیان اینکه اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی از سال ۱۳۹۴ در سازمان آغاز شده است، افزود: در این مرکز تاکنون تمامی بخش‌های بستری بیمارستان بازسازی اساسی شده و علاوه بر آن تمامی سیستم‌های تاسیساتی و زیربنایی بخش‌ها و نیز تخت‌های بستری و تجهیزات و امکانات رفاهی بیماران با بهترین کیفیت طراحی و بازسازی شده است. قابل توجه است که این بیمارستان از فضای سبز بسیار مناسبی هم برخوردار است.

رتبه اعتباربخشی

وی در خصوص وضعیت رعایت استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان، اظهار کرد: این مرکز درمانی موفق به اخذ رتبه اول اعتباربخشی در بین سایر بیمارستان‌های سطح استان شده است. همچنین این مرکز «لوح سبز بیمارستان» را نیز دریافت کرده است و با توجه به اینکه در کل کشور تنها ۱۴ مرکز موفق به دریافت لوح خدمات سبز شده‌اند، نشان دهنده موفقیت بیمارستان در ارائه خدمات مناسب و استاندارد به بیماران است.

سرپرست بیمارستان خرم‌آباد، کمبود نیروی انسانی از جمله پزشکان متخصص در رشته‌های رادیولوژی، ارتوپدی، زنان و نوروسرجری را مهمترین مسئله کنونی این مرکز درمانی برشمرد.

کد خبر: 52686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =