توانمندسازی کودکان کار و خیابانی با رویکرد خانواده‌محور

اردبیل معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: توانمندسازی کودکان کار و خیابانی با رویکرد ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی خانواده‌های آنها مورد توجه و دقت نظر است.

به گزارش آتیه آنلاین، خسرو امیدوار ۱۲ مرداد در جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اردبیل اظهار کرد:‌ آمار کودکان کار و خیابانی در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و همه ساله نیز تعداد کمتری به مجموع کودکان کار افزوده می‌شود.

وی به ابلاغ آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار با رویکرد ایجاد اشتغال برای پدران و مادران آنها اشاره کرد و گفت:‌ با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و معرفی به واحدهای تولیدی، سعی بر این است تا توانمندسازی کودکان کار از خود والدین آغاز شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل شناسایی ۳۲۷ کودک کار و خیابانی را در استان یادآور شد و تصریح کرد: اطلاعات این کودکان در سامانه به ثبت رسیده و ما سعی می‌کنیم با همراهی دستگاه‌های مختلف و عضو ستاد پشتیبانی‌های لازم را از این کودکان در بخش آموزش و یادگیری انجام دهیم.

امیدوار افزود: ما به نفع کودکان تصمیم‌گیری می‌کنیم و از ظرفیت مراکز کودک و خانواده برای آموزش و هدایت آنها استفاده کرده و در صورت تکرار حضور در خیابان و القاب کودکان کار، سعی بر این است تا این افراد به واحد شبانه‌روزی تحویل داده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید کودکان کار در کنار تأمین نیازمندی‌های مادی، از آموزش و چرخه تعلیم و تربیت عقب نمانند و ما نیز سعی می‌کنیم با همراهی آموزش و پرورش در این زمینه اقدامات حمایتی را انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: برای رفع آسیب‌های این کودکان ارائه مشاوره‌ها و اطمینان‌بخشی به این کودکان در دستور کار است و دید ما جلب و جذب کودکان و ساماندهی آنها با اقدامات پیشگیرانه است.

کد خبر: 52699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =