۳۲۷ کودک کار در اردبیل شناسایی شده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۲۷ کودک کار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی شد و اطلاعات آنها مورد پایش و رصد قرار گرفته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خسرو امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، کودکان کار عمدتاً به دلیل مشکلات مالی خانواده‌های خود در مکان‌های مختلف و در معرض دید اقدام به فعالیت‌های متعددی می‌کنند که با حمایت نهادهای انقلابی سعی بر این است تا به خانواده‌های آنها کمک شده و دغدغه کودکان کار از بابت مشکلات مالی خانواده‌هایشان برطرف شود.

وی تصریح کرد: بهزیستی در قالب سامانه حامی سعی می‌کند تا حمایت‌های مد نظر را از این خانواده‌ها در کنار کمیته امداد انجام دهد که ما با ابلاغ آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی سعی کردیم تا ایجاد اشتغال برای سرپرستان این کودکان کار را انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و معرفی به واحدهای کارگاهی و تولیدی را با هدف مساعدت به این گروه آسیب‌پذیر یادآور شد و گفت: در استان اردبیل تعداد ۳۲۷ کودک کار و خیابانی شناسایی شده و اطلاعات آنها در سامانه مورد نظر به ثبت رسیده است.

امیدوار افزود: دستگاه‌های متعدد که عضو ستاد ساماندهی کودکان کار هستند، به تناسب مأموریت و مسئولیت خود وظیفه حمایت و پشتیبانی را از این کودکان دارند که امیدواریم با فعال شدن اکیپ‌های سیار مددکاری و روانشناسی نیز به این گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دنبال مشاوره و دریافت اطلاعات از این کودکان به این نتیجه رسیدیم که عمده این کودکان به دلیل مشکلات و دغدغه‌های مالی خانواده‌ها مشغول کار بوده و از تحصیل نیز بازماندند.

امیدوار اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش موضوع آموزش و تعلیم و تربیت آنها مد نظر قرار گرفته و در کنار آن سعی ما بر این است تا با راه‌اندازی مرکز «کودک و خانواده «از این افراد حمایت کنیم.

وی بیان کرد: در صورت تکرار فعالیت در خیابان و حضور در واحدهای کارگری سعی بر این است تا این کودکان به واحدهای شبانه‌روزی ارجاع شوند تا از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: عمده کودکان کار با آسیب‌های اجتماعی متعدد روبه‌رو هستند و سالانه نیز چهار تا پنج نفر به این تعداد اضافه می‌شوند اما با اقدامات پیشگیرانه تلاش بر این است تا از بروز آسیب‌های جدی برای این کودکان جلوگیری شود.

کد خبر: 52700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =