۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
کد خبر: 52705
ادارات پذیرش خط مقدم بهزیستی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی کشور، ادارات پذیرش کشور را یاریرسان جامعه هدف و خط مقدم بهزیستی خواند.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد مهدی امیری در جلسه شورای معاونان بهزیستی آذربایجان شرقی ضمن عرض تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی، بر تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به گروه های آسیب پذیر تاکید و ابراز کرد: پاسخگو بودن به جامعه هدف از نکاتی است که حتما باید مد نظر کارکنان قرار گیرد و علاوه بر استفاده از امکانات به نحو احسن، اقناع ارباب رجوع از نکاتی است که حتما باید در ارائه خدمات لحاظ شود.

شفافیت، دقت و اطلاعات جامع؛ ویژگی مجموعه کاری مرکز پذیرش

وی شفافیت بالا در فعالیت ها و دقت در شناخت خواسته های نیازمندان را از مهمترین محورهای ارائه خدمات به مراجعان در ستاد پذیرش بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت : ارجاع صحیح و تسهیل امور و دستورالعمل های ذیربط مددجویان منوط به اطلاعات جامع و کامل و شناخت صحیح کارکنان ستاد پذیرش و هماهنگی از  سازمان می باشد.  

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف بهزیستی کشور تعامل و ارتباط با سایر دستگاه‌ها و استفاده از منابع مختلف جامعه را در رفع نیازها و مشکلات اقشار تحت پوشش بهزیستی بسیار حائز اهمیت عنوان و بیان کرد:  قانون، دستگاه‌ها و اشخاص، همگی منابعی هستند که می‌توان در راستای رفع نیازهای جامعه هدف بهره جست و علاوه بر این  استفاده از ظرفیت های استانی در زمینه تحقق ماموریت های سازمانی از امور مهم است.

لزوم استانداردسازی روند ارایه خدمات به گروه‌های هدف

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه‌های مربوط به دستورالعمل‌های بروزرسانی شده با راه‌اندازی کارگروهای تخصصی، ویژگی های شخصیتی کارکنان ستاد پذیرش و هماهنگی را از عوامل موثر در  تسهیل خدمت رسانی به جامعه هدف دانست و ابراز کرد : صبوری و خوشرویی در کنار شفافیت، دقت و استاندارد سازی روند ارائه خدمات به گروه های هدف، بر اساس شرح وظایف مرکز پذیرش می تواند موجبات رضایتمندی ارباب رجوع فراهم نماید.

نقش مهم استقرار مدیریت شبانه در تسهیل خدمت رسانی

امیری با بیان نقش مهم استقرار مدیریت شبانه در پیشگیری از سرگردانی جامعه هدف پس از ساعات اداری ادامه داد : جامعه هدف ما به دلیل  آسیب پذیر بودن برای طرح مشکلاتشان نیازمند گوش شنوا هستند و داشتن مهارت شنیداری و تاب آوری و همچنین رعایت حقوق شهروندی از الزاماتی است که کارکنان ادارات پذیرش باید دارا بوده و بدانها پایبند باشند.  

وی اهمیت ارتباطات بین سازمانی را در کسب منابع بسیار چشمگیر دانست و گفت: گسترش زیر ساختها جهت ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف از نکاتی است که در حال اجرا است و حذف فعالیت های غیر مطلوب و تمرکز بر اصل از نکاتی است که مد نظر رئیس سازمان می باشد.

لزوم مطابقت با اولویت ها و نیازهای جدید سازمان

ارائه خدمات بیشتر و شفاف توام با رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از نکاتی است که رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی کشور در سخنان خود متذکر شد و ادامه داد: با توجه به تغییر شکل نیازهای سازمان، رصد مسائل و مشکلات مددجویان و ارائه راهکار های موثر و اتخاذ تمهیدات لازم،  از جمله اقداماتی است که حتما باید انجام شود و در حال حاضر ودیعه مسکن و اجاره مسکن جزو مسائل اساسی اقشار تحت پوشش می باشد که با استفاده از ظرفیت های موجود این مشکل حل شود.

وی خرد جمعی، اجتماع و اتحاد را از نیاز های اصلی امروز برای هم افزایی کارکنان برای پاسخگویی کامل به جامعه هدف دانست.

قدردانی از تعامل و بهبود روند خدمت رسانی در مرکز پذیرش

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی کشور در این نشست از مدیرکل واعضای شورای معاونان بهزیستی آذربایجان شرقی به واسطه تعامل و حمایت لازم از اداره پذیرش با اهدای لوح سپاس، قدردانی و تجلیل کرد.

در ابتدای این نشست دکتر فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور در استان و پیش بینی برنامه های فشرده کاری، گزارشی از اقدامات و  برنامه های این اداره کل در خصوص برپایی میز خدمت، ارتباطات مردمی و پیگیری روند اصلاح خدمت رسانی در مرکز پذیرش و هماهنگی، ارائه داد.

احد جبارزاده رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی استان نیز در این نشست،  با بیان نحوه ایجاد ساختار اداره پذیرش در سال ۹۹، ضمن ارایه گزارش اقدامات،  از طرح مولفه های موجود شامل: نظم و برنامه ریزی، راه اندازی قرنطینه، اصلاح و تقویت ارتباطات، پاسخگویی، تسهیل و تسریع امور، تقویت میز خدمت و تکریم ارباب رجوع، توضیحات جامع ارایه داد.

لازم به ذکر است؛ رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور به همراه مدیرکل بهزیستی استان، در برنامه "سه شنبه های با مردم" با تعدادی از ارباب رجوع دیدار چهره به چهره داشته و نسبت به بررسی مسایل و پاسخگویی به سئوالات، اقدام لازم معمول داشتند.

همچنین رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور در ادامه سفر به استان آذربایجان شرقی از مجتمع شهید فیاض بخش تبریز نیز بازدید و از نزدیک در جریان نحوه مطلوب خدمت رسانی به جامعه هدف قرار گرفت.

امیری همچنین در نشست جداگانه با کارشناسان و رابطان میز خدمت ادارات بهزیستی شهرستان ها و همچنین کارکنان مرکز پذیرش و هماهنگی گروههای هدف در تبریز با آنها به گفتگو پرداخت.  
وی در ادامه سفر به آذربایجان شرقی ضمن بازدید از اداره بهزیستی شهرستان اسکو، از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی در میز خدمت بهزیستی قرار گرفت.

کد خبر: 52705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =