ارتقا کیفیت زندگی شهروندان از وظایف مدیریت شهری است

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در حوزه سلامت اجتماعی، یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی مردم در بعد مادی و معنوی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، "مهدی ابراهیمی" در نشست مدیران اجتماعی فرهنگی مناطق شهرداری با مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد، اظهار کرد: ما در شهرداری مشهد بر اساس مصوبات شورای اجتماعی کشور، پنج آسیب را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در برخی از آسیب‌ها همچون بحث کودکان کار و معتادان متجاهر با سازمان بهزیستی همکاری نزدیکی داریم؛ همچنین در برخی از آسیب‌های دیگر مانند بحث متکدیان وظیفه داریم با همکاری سایر ارگان‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در حوزه افراد بهبود یافته بعد از ترک نیز وظیفه قانونی داریم که در ساماندهی و توانمندسازی این افراد اقدام کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: در حوزه سلامت اجتماعی، یکی از مهم ترین وظایف مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی است؛ لذا وظیفه داریم در تمام مواردی که در کیفیت زندگی مانند طلاق اثرگذار است، کمک کنیم.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های لازم برای هم افزایی هرچه بیشتر در این حوزه را فراهم کنیم؛ در این راستا می‌توان تفاهم نامه‌ای شامل موارد مشترک را پیگیری کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: در خصوص بحث‌های ازدواج و طلاق نیز باید برای کاهش هزینه‌های مشاوره خصوصا در مناطق حاشیه شهر، طرحی ارائه شود.

در ادامه "جواد بهنام" مدیر بهزیستی شهرستان مشهد نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه بر اساس نوع وظایف، تعامل ویژه‌ای با معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری داریم، اظهار کرد: با هدف کاهش طلاق و کاهش تعارضات و همچین پیشگیری از آسیب‌های مختلف در بین فرزندان در حوزه طلاق از سال گذشته، سامانه «تصمیم» در کشور اجرا شده است.

وی افزود: افراد متقاضی برای ثبت قطعی طلاق باید در این سامانه ثبت‌نام کنند؛ افراد با ثبت‌نام در این سامانه به مراکز مشاوره ارجاع داده خواهند شد و پنج جلسه مشاوره را باید بگذرانند.

کد خبر: 52720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =