ظرفیت سفر به بازنشستگان در تمام مسیرهای ریلی رجا اختصاص یافت

به گفته مدیر عامل شرکت رجا طرح کرامت از ۱۱ تیر آغاز شده و در حال حاضر اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس در قالب گروه‌های ۱۵۰ نفره و دو نوبت در هفته، در دست پیگیری است.

به گزارش آتیه آنلاین، سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف شیرین کردن بازنشستگی برای افراد تحت پوشش خود طرح کرامت رضوی را در میانه دهه ۹۰ آغاز کرد تا بازنشستگان را به سفر معنوی زیارت بارگاه امام رضا (ع) اعزام کند. اما این طرح از سال ۹۸ به دلیل کرونا متوقف شد و امسال در دوره فعالیت دولت سیزدهم، بعد از سه سال توقف، بار دیگر در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

طبق اعلام مسئولان این سازمان، در این دوره بیش از ۱۰۰ هزار نفر به مشهد اعزام خواهند شد که این رقم به اندازه همه اعزام‌های سنوات قبل است.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا یکی از شرکت‌های فعال در این طرح است. برای اطلاع از اقدامات این شرکت در طرح کرامت با ناصر بختیاری مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت‌وگو کردیم:

سازمان تامین اجتماعی قصد دارد با اجرای طرح کرامت بحث سفر بازنشستگان را احیا کند، رجا چه تمهیداتی برای اجرای طرح دارد؟

اجرای طرح کرامت رضوی طرح بسیار خوبی است که برای حمایت از بازنشستگان گرامی از دوره مرحوم نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد ولی بعد از مدتی توقف در دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم با درایت و حمایت دکتر موسوی -مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی- و مجموعه سازمان مجدد از سر گرفته شد. در این طرح که با هم‌افزایی بین شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ رفاه و گردشگری سازمان تأمین اجتماعی یعنی رجا، آژانس تأمین و ... صورت گرفته، شرکت حمل و نقل ریلی رجا حمایت جدی از این طرح به عمل آورد و از ابتدای شروع آن تاکنون علیرغم آنکه در ایام پیک سفر تابستانی ۱۴۰۱ بودیم، تمام تلاش خود را بر اساس هماهنگی‌هایی که صورت گرفته معطوف به اعزام عزیزان و همراهی لازم با سازمان تأمین اجتماعی و هلدینگ گردشگری و رفاه اجتماعی به منظور اعزام گروه‌های مذکور را داشتیم. به همین منظور سعی کردیم در تمام مسیرهایی که قطارهای رجا وجود داشت تخصیص ظرفیت برای سفر بازنشستگان عزیز فراهم و مهیا شود.

این شرکت همواره از طرح‌های سازمان حمایت کرده و بازنشستگان را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه که لایق برترین نوع خدمات هستند، برمی‌شمارد؛ همان‌طور که در سال‌های گذشته نیز همکاری لازم را با سازمان تامین اجتماعی داشته است، از این به بع د نیز این رویه، دنبال خواهد شد و برای ایجاد سفری ایمن و مطلوب برای تمام مسافران به خصوص بازنشستگان گرامی اهتمام ویژه خواهیم داشت. مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی رجا خود را خادم هموطنان گرامی به خصوص بازنشستگان گرامی برای زیارت بارگاه ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) می‌داند.

چه ظرفیتی از ناوگان به سفر بازنشستگان اختصاص داده خواهد شد؟

با توجه به برنامه‌یزی صورت گرفته توسط سازمان تأمین اجتماعی، در شروع طرح با توجه به ظرفیت پذیرش هتل‌ها و البته موجودی قطارها، اعزام بازنشستگان با گروه‌های ۱۲۰ نفره آغاز شد و در حال حاضر سفر بازنشستگان گرامی در قالب طرح کرامت رضوی در گروه‌های ۱۵۰ نفره انجام می‌شود. لازم به ذکر است که با تدابیری که اندیشیده شد و استفاده از حداکثر ظرفیت در قطارهای کمربندی شرکت رجا، همکاری برای اعزام گروه‌ها از همه جای کشور انجام شده و تداوم خواهد یافت. از شهرهائی مثل، تبریز، شیراز، رشت، اصفهان، همدان و... این امکان مهیا و اجرایی شده است و با برنامه‌ریزی و هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی تداوم خواهد داشت.

آیا برای سفر بازنشستگان قطارهای فوق‌العاده در نظر خواهید گرفت؟

اهمیت توجه به این کار معنوی در قالب طرح کرامت رضوی و در راستای مسؤولیت اجتماعی آن چنان زیاد است که علیرغم محدودیت‌هایی که در هر دو حوزه تأمین نیروی کشش (لکوموتیو) و ناوگان مسافری وجود دارد، سعی بر آن است تا ضمن هماهنگی‌های لازم با سازمان تأمین اجتماعی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با توجه به ظرفیت‌های موجود شبکه حمل و نقل ریلی تقاضای سفر گروه‌ها مختلف بازنشستگان پاسخ داده شود، ولی اگر تقاضا به قدری افزایش یابد که نیاز به قطار فوق‌العاده باشد، هماهنگی لازم به‌منظور برنامه‌ریزی برای ظرفیت فوق‌العاده نیز صورت خواهد گرفت.

اجرای طرح از چه تاریخی شروع شده است؟

با توجه به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی و شرکت رفاه و گردشگری سازمان (هگتا)، اولین گروه بازنشستگان با اجرای مراسمی ویژه با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل هگتا، معاونین و مدیران سازمان در قالب طرح کرامت رضوی روز شنبه ۱۱ تیر به تعداد ۱۲۰ نفر با قطار رجا از تهران به مشهد مقدس اعزام شدند. از آن تاریخ گروه‌ها به صورت پشت سر هم و تقریباً هفته‌ای دو گروه در حال انجام است که جا دارد از زحمات همکارانمان در حوزه معاونت اجرایی، از جمله مدیریت‌های برنامه‌ریزی قطارها، بازاریابی و اعزام و خدمات راهبری به ویژه مأموران خدوم و زحمتکش قطارها که به بازنشستگان عزیز خدمت می‌کنند خدا قوت عرض کنم.

شرکت رجا تمام تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح که به نوعی امید، نشاط و شادابی را در بازنشستگان عزیز ایجاد می‌کند، به کار بسته و امکانات لازم را برای ارائه سفری لذت بخش برای آنها فراهم می‌کند.

کد خبر: 52732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =