آخرین آمار از تبعات بیمه‌ای فرریختن متروپل بر تامین‌اجتماعی

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین‌اجتماعی استان خوزستان گفت: زمینه برقراری بیمه بیکاری برای ۴۳ مورد از افرادی که بر اثر فروریختن متروپل کار خود را از دست داده‌اند فراهم شده است.

اسماعیل قنواتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: درخواست برقراری مستمری ۱۸ نفر از بازماندگان افراد فوتی‌ در شعبه ثبت شد. از این تعداد حکم برقراری مستمری  ۱۵ بازمانده صادر شده و سه نفر دیگر در حال بررسی و اقدام است.

قنواتی در روزهای نزدیک به بروز حادثه در گفت وگو با ما ضمن اشاره به اینکه تاکنون آماری مبنی بر تعداد مصدومان و متوفیان حادثه جهت بررسی سابقه و احراز شرایط قانونی به این اداره کل و یا شعب (۱) و (۲) آبادان ارائه شده است از صدور حکم برقراری مستمری بازماندگان سه نفر از افراد فوت شده در شعبه یک آبادان و در آستانه صدور حکم یک نفر از بازماندگان یک متوفی در شعبه دو آبادان خبر داده بود.

وی گفت که کارگرانی که در راستای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و به اعتبار پروانه ساختمانی شاغل بوده‌ و فاقد هرگونه پرداخت حق بیمه به سازمان هستند و دچار مصدومیت شده‌اند و بازماندگان افراد فوت شده نیز که فاقد پرداخت حق بیمه هستند، می‌توانند درخواست خود را مبنی بر ارائه گزارش حادثه به شعب اعلام کنند تا برابر مقررات پس از بررسی گزارش حادثه و در صورت تأیید شغل آنها به عنوان کارگر ساختمانی برابر ماده (۶۰) قانون تأمین‌اجتماعی اقدام ‌شود.  

قنواتی همچنین تاکیدکرد که در صورت تأیید حادثه به عنوان حادثه ناشی از کار تعهدات قانونی به تناسب میزان صدمات از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری، معرفی به کمیسیون پزشکی ماده (۹۱) قانون، مستمری بازماندگان برقرار می‌شود.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین‌اجتماعی استان خوزستان خاطرنشان کرد افرادی که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به‌ علت عملیات امدادرسانی و آواربرداری بیکار شده‌اند نیز می‌توانند درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری خویش را از طریق سامانه (prkar. mcls. ir) ثبت تا مراتب از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و در صورت احراز شرایط قانونی به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شوند.

کد خبر: 52753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =