مردم با طیب خاطر به مراکز ملکی مراجعه می‌کنند

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی ‌دکتر غرضی سیرجان (استان کرمان)، خدمات با کیفیت، ایمن و نیز پیشینه مناسب و خوشنام این مرکز درمانی را از عواملی برشمرد که خدمات این مرکز را با استقبال بیمه‌شدگان و مردم شهرستان مواجه کرده است؛ به نحوی که بیماران با طیب خاطر به این مرکز مراجعه می‌کنند.  

دکتر مهدی ابنا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی دارای ۱۳۸ تخت فعال است، افزود: با توجه به توسعه بخش‌ها در آینده این تعداد به ۱۵۷ تخت افزایش می‌یابد و

وی با بیان اینکه خدمات بیمارستان دکتر غرضی سیرجان در سه بخش سرپایی، بستری و خدمات پاراکلینیک ارائه می‌شود، اظهار کرد: این مرکز درمانی دارای ۱۳۸ تخت فعال است که با توجه به توسعه بخش‌ها در آینده این تعداد به ۱۵۷ تخت افزایش می‌یابد.

رییس بیمارستان ‌دکتر غرضی سیرجان گفت: بخش‌های بستری بیمارستان شامل جراحی زنان، جراحی مردان، داخلی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، اتاق عمل، اورژانس و مجموعه بلوک زایمان و زایشگاه بیمارستان است.

ابنا تصریح کرد: در بخش سرپایی نیز کلینیک بیمارستان همه روزه دایر بوده و مردم می‌توانند از خدمات پزشک عمومی و نیز رشته‌های تخصصی و دندانپزشکی بهره‌مند شوند. در بخش پاراکلینیک نیز خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، CT اسکن، ماموگرافی، رادیولوژی دهان و دندان و CT آنژیوگرافی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به میزان استقبال از خدمات این مرکز درمانی، ادامه داد: خدمات این مرکز با توجه به ارائه خدمات با کیفیت و ایمن و نیز به دلیل دارا بودن پیشینه مناسب و خوشنام با اقبال توجه مردم مواجه شده است و بسیاری از بیماران با طیب خاطر به این مرکز مراجعه کرده و از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند. به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۲ نفر از خدمات بستری و ۱۴۴ هزار و ۶۰۲ نفر از خدمات سرپایی این مرکز استفاده کرده‌اند و درصد اشغال تخت نیز در این سال ۷۷ درصد بود.

خدمات کرونا

رییس بیمارستان ‌دکتر غرضی سیرجان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کووید۱۹ در شهرستان سیرجان، بیمارستان دکتر غرضی به عنوان یکی از دو مرکز ارائه کننده خدمات بستری به بیماران کرونا، فعالیت کرد، افزود: این مرکز درمانی همچنین همکاری مناسبی را با ستاد کرونای شهرستان به عمل آورد و به عنوان یک عضو فعال و خوشنام در این عرصه حضور یافت و از سوی دیگر با توجه به تمهیدات مناسبی که برای پذیرش، پایش و درمان بیماران به کار گرفته شد، در زمره بیمارستان‌های شاخص در سطح کشور و استان قرار گرفت.

ابنا اظهار کرد: از آغاز همه‌گیری کرونا تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ هزار و ۵۲۴ بیمار کووید۱۹ از خدمات بستری و ۳ هزار و ۷۶۰ نفر نیز از خدمات بستری موقت این مرکز بهره‌مند شدند. درصد فوتی‌ (تست مثبت) نسب به کل بیماران ۲.۲۸ درصد شده است.  

وی گفت: عواملی از جمله هتلینگ مناسب، رسیدگی مناسب به بیماران، ارائه به‌موقع داروی مورد نیاز، حضور به موقع تیم تنفسی که شامل متخصص بیهوشی، کارشناس تجهیزات پزشکی و کارشناس مجرب ICU و خدمات ویژه بر بالین بیمار بود و نیز شاخص مرگ‌ومیر بسیار پایین در سطح استان و کشور، سبب شد تا مردم با اطمینان خاطر به این مرکز درمانی مراجعه کنند.

رییس بیمارستان ‌دکتر غرضی سیرجان تصریح کرد: در موج چهارم کرونا و شیوع سوش دلتا میزان مراجعه بیماران به حدی بود که بخش‌های بستری پاسخگوی پذیرش این تعداد مراجعه کننده نبود و ناگزیر بخش فراظرفیت راه‌اندازی شد که به صورت بستری موقت بیماران زیادی توانستند از خدمات این بخش استفاده کنند.

ابنا ادامه داد: در این بخش، بیماران پس از تزریق دارو به منزل مراجعه می‌کردند و روز بعد برای ادامه درمان به بیمارستان بازمی‌گشتند. این اقدام یک ابتکار خوبی بود که از نظر زمانی پیش‌تر از سایر مراکز استانی و کشوری به کار گرفته شد و سپس چنین شیوه‌ای در سایر مراکز متداول شد.

وی افزود: همچنین در شیوع کرونا، با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، بیمارستان دکتر غرضی موفق به تعبیه تعداد زیادی دستگاه مربوط به تنفس مصنوعی، بای‌پپ، ونتیلاتور و نیز خرید و نصب دستگاه مخزن ۲۵ تنی اکسیژن مایع شد که و به این ترتیب توانستیم اکسیژن مورد نیاز بیماران را با کیفیت عالی و بدون وقفه در اختیار بیماران قرار دهیم که لازم می‌دانم از مردم شهرستان، خیرین و شرکت‌های وابسته به مجتمع معدنی گل‌گهر سیرجان تشکر کنم.

کد خبر: 52755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =