۷۲۵ میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی در این شهرستان پرداخت شده که زمینه اشتغال یک هزار و ۸۶۲ نفر فراهم کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از ایرنا، بارزان دانشمند  با بیان اینکه این شهرستان توانسته حدود چهار برابر بیشتر از سهمیه خود این تسهیلات را جذب کند، افزود: این تسهیلات به صاحبان ۲۵۷ طرح اشتغال‌زای روستایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین طرح‌های اجرا شده اشتغال روستایی این شهرستان به ترتیب در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع دستی و امور روستایی و عشایری است.  

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با بیان اینکه از محل اعتبارات تبصره ۱۸ نیز ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان پرداخت شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی، امیدواریم با همکاری کارفرمایان و صاحبان صنایع شاهد شکوفایی اقتصادی و کاهش بیشتر نرخ بیکاری باشیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری طی چند سال گذشته در این شهرستان کاهشی و هم اکنون به ۱۱.۴ درصد رسیده است، یادآور شد: از مجموع ۱۸۱ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال این شهرستان بیش از ۸۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کار فعال هستند.

دانشمند با بیان اینکه از این تعداد جمعیت نیروی کار فعال هم ۷۶ هزار نفر در مهاباد شاغل هستند، اضافه کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۹۱۹ نفر با نرخ بیکاری ۱۱.۴ در مهاباد شغل خاصی ندارند.

در شهرستان ۲۵۰ هزار نفری مهاباد در حال حاضر ۷۲۵ نفر ماهیانه از مزایای بیمه بیکاری برخوردار بوده و حقوق دریافت می‌کنند.

کد خبر: 52769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =