کاهش مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی به ۳۸ روز

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان لرستان از کاهش مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی در این استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹میانگین زمان رسیدگی ۴۱ روز بود که علیرغم کمبود شدید نیرو و شرایط کاری حاکم بر کشور به دلیل ویروس کرونا، از سال ۱۴۰۰ این مدت به طور میانگین به ۳۸ روز کاهش یافت.

عبدالرضا روزبهانی در گفت‌وگو با آتیه‌ آنلاین، با بیان اینکه مجموع مراکز طرف قرارداد در سال ۱۳۹۹تعداد  ۸۰۲  مرکز، شامل تعداد ۶۶۵ مرکز غیر دانشگاهی و تعداد ۱۳۸ مرکز دانشگاهی بوده که در سال ۱۴۰۱این تعداد به مجموع ۹۱۹مرکز طرف قرارداد شامل ۷۷۶ مرکز غیر دانشگاهی و تعداد ۱۴۴مرکز دانشگاهی افزایش یافته است اظهار کرد: در مجموع تعداد مراکز طرف قرارداد نسبت به سال۱۳۹۹ حدود ۱۴درصد رشد داشته است.

وی افزود: اجرای نسخه الکترونیک و مشوق‌هایی مانند پرداخت شبانه و ماهانه، الزام به عقد قرارداد با تمام متقاضیان و حذف سقف برای مراکز درمانی طرف قرارداد موجب استقبال تعداد قابل توجهی از مراکز درمانی به‌ویژه پزشکان که قبلاً تمایلی به عقد قرارداد با سازمان را نداشتند شده ست. متقاضیان نسبت به ارائه درخواست همکاری با سازمان اقدام کرده‌اند که با توجه به نیاز استان و بر اساس ضوابط، قرارداد فی‌مابین منعقد شده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان لرستان وضعیت رسیدگی به اسناد پزشکی سال گذشته را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۵۸ هزار و ۲۳۶پرونده بستری به مبلغ ۲۰۰۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۱۵ ریال بابت اسناد بستری پذیرش و رسیدگی شده که میانگین هر پرونده بستری مبلغ ۳۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۸ ریال است.

روزبهانی افزود: همچنین تعداد ۴۴ هزار و ۴۳۳ پرونده بستری موقت با مبلغ ۳۱۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۵۰ ریال پذیرش و رسیدگی شده که میانگین هزینه هر پرونده بستری موقت در استان هفت میلیون و ۹۷ هزار و ۲۱۸ ریال است.

وی همچنین اعلام کرد که در حوزه سرپایی در سال ۱۴۰۰ تعداد دومیلیون و ۶۹۸ هزار و ۸۵۶ نسخه به مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۶۵۰ ریال پذیرش و رسیدگی شده که میانگین هر نسخه در استان مبلغ ۴۹۱ هزار و ۷۶۰ ریال بوده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان لرستان همچنین درباره مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی توضیح داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ میانگین زمان رسیدگی ۴۱ روز بود که علیرغم کمبود شدید نیرو و شرایط کاری حاکم بر کشور به دلیل ویروس کرونا با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش مضاعف همکاران از سال   ۱۴۰۰این مدت به ۳۸ روز کاهش یافت.

کد خبر: 52799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =