۵۸ درصد مهارت آموزان وارد بازار کار می‌شوند

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفته است که ۵۸ درصد مهارت آموزان این سازمان وارد بازار کار، چرخه تولید و اشتغال می شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از روزنامه ایران، سازمان فنی و حرفه ای یکی از نهادهای متولی در ارائه آموزش های مهارتی به جامعه مخاطبان است. بر اساس اعلام این سازمان ۴۷۲ شغل هستند که نیاز به مهارت و سرمایه کم دارند. در دولت سیزدهم ۹۱۱ هزار و ۲۶۴ گواهینامه مهارت برای متقاضیان صادر شده است.

ایجاد ۳۱ واحد مهارت آموزی و مشاوره شغلی از دیگر اقدامات سازمان فنی و حرفه ای در این مدت بوده است تا آموزش های مهارت محور توسعه یابد. اهمیت آموزش های مهارتی به قدری است که در این باره معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفته است که ۵۸ درصد مهارت آموزان این سازمان وارد بازار کار، چرخه تولید و اشتغال می شوند.

محمدرضا شاه پسند اضافه کرد که دو رویکرد اصلی و اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد مهارت و ترمیم مهارت است؛ بر همین اساس کسانی که نیازمند مهارت هستند در مراکز این سازمان جذب شده و آموزش می بینند و قابلیت های حرفه ای برای ورود به بازار کار را کسب می کنند. وی به اجرای طرحی با عنوان «مشاغل مهارت محور کم سرمایه بر» اشاره کرده و گفته است که در اجرای این طرح ۴۷۲ شغل با نیاز سرمایه ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان، شناسایی و با کمیته امداد تفاهمنامه ای منعقد شده تا ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان این سازمان آموزش های لازم را فرا گیرند و تسهیلات ویژه ای نیز برای کمک به اشتغال آموزش دیدگان پیش بینی شده است.

کد خبر: 52818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =