سنجش نیاز بازار مبنای تاسیس کارگاه تولیدی باشد

رئیس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی‌ کار کشور حوزه کار با تاکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین ضرورت‌های مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مسئله بازاریابی برای ارائه محصولات تولیدی است، گفت: سنجش نیاز بازار به محصولات تولیدی باید مبنای تاسیس برای کارگاه‌های تولیدی قرار گیرد.

اولیا علی بیگی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: افرادی که به عنوان تولیدکننده به حوزه‌های تولید و خدماتی مختلف ورود کرده و اقدام به انجام فعالیت در این بخش‌ها می‌کنند، طبیعتاً باید علم، دانش و تجربه لازم را برای این مهم داشته باشد که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای آغاز اصولی فعالیت اقتصادی و تولیدی، دانش بازاریابی و سنجش بازار محصولاتی است که باید در چرخه تولید کارگاه قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پیش از اقدام به تاسیس بنگاه‌ها و آغاز فعالیت‌های تولیدی باید به مسئله بازریابی و بازار محصولات تولیدی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی تولید توجه داشته باشند، تصریح کرد: در واقع پیش از هراقدامی، سرمایه‌گذاران و تولیدگران باید نیاز بازار به محصول تولیدی را مورد سنجش قرار دهند و به عبارتی به شرایط بازار در خصوص اشباع یا نیاز به محصول موردنظر توجه داشته باشند.

این کارشناس حوزه بازار کار در ادامه اضافه کرد: در گذشته بدون مبنا قراردادن کارهای کارشناسی، شناخت عوامل بازار و عرضه و تقاضای کالاهای تولیدی در بازار مصرف اقدام به ایجاد و تاسیس کارگاه‌هایی با کارکرد یکسان در کشور و یک منطقه می‌شد که امروزه نتیجه آن با تعطیلی بسیاری از این کارگاه‌ها مشخص شده و بسیاری از افراد شاغل در آنها با مسئله بیکاری مواجه شده‌اند.

علی بیگی با بیان اینکه اهمیت همزمانی ارائه طرح اقتصادی و توجیه اقتصادی در راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اساس این مهم باید بر بازاریابی و سنجش نیاز جامعه به کالای یا خدمات تولیدی استوار باشد.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی‌ کار کشور در ادامه عنوان کرد: ظرفیت بازار برای پذیرش محصولات تولیدی باید به میزان کافی باشد و از طرف تولیدگران سنجش آن اثرگذار است.

این فعال و کارشناس حوزه کار همچنین تصریح کرد: پس از سنجش شرایط عرضه و تقاضا در بازار کار، بسترهای دیگر برای تاسیس کارگاه‌ها باید فراهم شده و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به ارتقاء و رونق تولید و همچنین کسب سود و منفعت سرمایه‌گذار در این بستر محقق شود.

وی همچنین گفت: کارگاه های تولیدی در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه محصولات تولیدی در بازار مصرف داخلی و برون مرزی نیازمند حمایت های مختلف دولت در بخش‌های تسهیلاتی، قوانین و مقررات و البته تسهیل شرایط مجوزهای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

کد خبر: 52819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =