ممنوعیت تغییر رویه‌های اقتصادی بدون اطلاع قبلی

بر اساس بخشنامه ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب و کار از این پس تغییر رویه‌های اقتصادی بدون اطلاع قبلی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، بخشنامه ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب و کار امروز توسط معاون حقوقی رئیس جمهور به تمام وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

بر اساس این بخشنامه در اجرای ماده ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که در تاریخ ۱۶ بهمن سال ۹۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از تغییر ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی مقررات و رویه‌های اقتصادی، بر خلاف ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار خودداری کنند.

همچنین هرگونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی در زمان مقتضی و قبل از اجرا، به صورت شفاف از طریق رسانه‌های گروهی و تشکل‌های اقتصادی ذی‌ربط باید به اطلاع عموم رسانده شود.

دستگاه‌های اجرایی باید پیش نویس آیین‌نامه، دستورالعمل با بخشنامه خود را یک هفته قبل از صدور؛ از طریق بارگذاری در سایت خود به اطلاع عموم فعالان اقتصادی برسانند تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم با فعالان اقتصادی و تشکل‌ها وجود داشته باشد.

هرگونه آیین نامه، دستورالعمل یا بخشنامه مرتبط با محیط کسب و کار باید بلافاصله در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار معاونت حقوقی رئیس جمهور ثبت شود و به اطلاع عموم برسد.

متن کامل بخشنامه را اینجا ببنید.

کد خبر: 52856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =