رشد نزدیک به ۴۰ درصدی  هزینه خدمات بیمه‌ای

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در بهار ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه کل بخش خدمات ۴۹.۴ درصد رشد یافته است. خدمات مرتبط با فعالیت‌های بیمه‌ای نیز با رشد ۳۶.۹ درصدی مواجه بوده است

به گزارش آتیه آنلاین، بر اساس گزارشی که اخیرا توسط مرکز آمار ایران منتشر کرده است؛ شاخص قیمت تولیدکننده خدمات به صورت فصلی و نقطه به نقطه اعلام شده است.

بر پایه این آمار بیشترین میزان تورم نقطه به نقطه مربوط به فعالیت‌های خدماتی مرتبط با تامین جا و غذا بوده است. در بهار ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل این بخش با تورم ۹۳.۲ درصدی روبرو بوده است.

بعد از خدمات جا و غذا بیشترین میزان تورم مربوط به تعمیر سایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت با ۶۰.۲ درصد رشد نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و هنر، سرگرمی و تفریح به ترتیب با ۵۷.۸ و ۵۶.۹ درصد رشد، رتبه‌های بعدی افزایش قیمت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی با ۵۰ درصد افزایش و فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی با ۳۲.۲ درصد رشد مواجه بوده‌اند. این در حالی است که خدمات فعالیت‌های املاک و مستغلات رشد ۲۷.۲ درصدی داشته است.

آن طور که در گزارش مرکز آمار ایران آمده است: خدمات مرتبط با فعالیت‌های بیمه‌ای در بهار ۱۴۰۱ رشد ۳۶.۹ درصدی یافته است. اطلاعات و ارتباطات با ۲۵.۱ درصد رشد و حمل و نقل و انبارداری با ۵۲.۸ درصد رشد و آموزش با ۳۶.۱ درصد افزایش روبرو بودها ست.

کمترین میزان افزایش قیمت نیز مربوط به خدمات آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه بوده که در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد رشد یافته است.

کد خبر: 52857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =