محاسبه ضرایب پیمان به استناد ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی

کارشناس وصول حق بیمه سازمان تامین‌اجتماعی گفت:ضرایب پیمان به استناد ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی محاسبه می شود.

پارسایی، کارشناس وصول حق بیمه و درآمد اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران، امروز یکشنبه در جریان برگزاری  کارگاه آموزشی تخصصی مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی با عنوان تنقیح بخشنامه و تلخیص ضوابط بیمه ای و مقاطعه کاران اظهار داشت: کارفرمایان موظف هستند لیست حق بیمه هرماه را تا پایان ماه بعد از آن به سازمان تامین‌اجتماعی ارائه کند.  
وی افزود : تمام ضرایب پیمان به استناد ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی است.  
وی بیان داشت: ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی به این سازمان اجازه بازرسی دفاتر کارگاه ها را داده است و در این بازرسی اسنادی مورد بازرسی قرار می گیرند که با مزد نیروی کار در ارتباط هستند.  
پارسایی اضافه کرد : قراردادهای پیمانکاری اجرایی باید در محل شعبه ای باشد که محل اجرای قرارداد است.  
این کارشناس بیمه ای همچنین بیان داشت: قراردادهای با مصالح با ضریب حق بیمه ۷ درصد محاسبه می شود که ۶.۶ درصد آن در واقع اجرایی است و مابقی حق بیمه به بیمه بیکاری اختصاص دارد و در قراردادهای عمرانی اجرایی بیشتر از این عدد وصول نمی شود.  
وی گفت : قراردادهای عمرانی نیز در دودسته مشمول مواد قانونی ۴۷ و ۴۱ قابل محاسبه است و در واقع تمام قراردادهای که فاقد ضوابط طرح های عمرانی باشد، غیر عمرانی تلقی خواهد شد.  
وی خاطرنشان کرد: برخی از قراردادهای در قالب  دانش بنیان با معرفی و تایید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور معتبر هستند که بر اساس حسابرسی تامین اجتماعی به آنها رسیدگی می‌شود.  
پارسایی گفت : مهندسین مشاور نیز در محدوده شعبه دفتر مرکزی سازمان مربوطه تمرکز دارند که می توانند به ترتیب ردیف پیمان لیست حق بیمه را به تامین اجتماعی ارسال کنند.  
در بخش دوم این نشست همچنین با حضور حسینی، کارشناس وصول حق بیمه اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران نیز به پرسش های مختلف حوزه بیمه ای کارفرمایان و پیمانکاران  حاضران در جلسه پاسخ داده شد.  
کارگاه آموزشی تخصصی مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی با عنوان تنقیح بخشنامه و تلخیص ضوابط بیمه ای و مقاطعه کاران امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ با حضور جمعی از کارفرمایان، کارشناسان و نمایندگان کارفرمایی در محل سندیکای شرکت های تاسیساتی و  صنعتی ایران در قالب کارگاه و پرسش و پاسخ به مسائل بیمه ای برگزار شد 
گفتنی است کارگاه های آموزشی مسائل بیمه ای به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی با حضور کارشناسان حوزه بیمه ای سازمان تامین‌اجتماعی به طور مستمر برگزار می شود.

کد خبر: 52858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =