۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 52876
۳۷هزار زن خانه‌دار بیمه شدند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: نزدیک ٣٧ هزار زن خانه دار در این استان از بیمه زنان خانه دار برخوردار شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، علی حسین نژاد روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان اظهار داشت: در حوزه بیمه مشاغل آزاد، زنان خانه دار و بیمه اختیاری رتیه اول کشوری را به نسبت جمعیت داریم،

وی افزود: میانگین کشوری بیمه شدگان مشاغل آزاد ١.۶گیلان در بیمه مشاغل آزاد رتبه اول کشوری را دارد "یک و ۶ دهم درصد" به نسبت جمعیت است در حالیکه این آمار در گیلان ۳.۴ “سه و چهار دهم درصد" به نسبت جمعیت است ضمن اینکه ٩٨ هزار و ١٩٣ نفر در استان گیلان بیمه مشاغل آزاد هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه گیلان در بیمه اجباری رتبه ١٩ کشوری را دارد، افزود: ٢ درصد بیمه شدگان اجباری سطح کشور را در این استان داریم، در این ارتباط صنعت و سرمایه گذاری در گیلان ضعیف است.

اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی 

حسبن نژاد در ادامه به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف تعمیم و گسترش پوشش فراگیر بیمه‌ای به زنان خانه‌دار، دختران، فرزندان اعم از دانشجویـان، خوداظهاری شغلی (صاحبان حرف و مشاغل آزاد)  و بیمه اختیاری در حال اجرا است.

وی بیان داشت: متقاضیان و علاقمندان برای کسب اطلاع از این طرح و ثبت‌نام در آن باید به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی http://es.tamin.irیا شعب یا کارگزاری‌های این سازمان مراجعه کنند.

حسین نژاد اظهار داشت: مرکز پاسخگویی ۱۴۲۰ اداره‌ کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی آماده پاسخگویی به همه سؤالات و ابهامات احتمالی و راهنمایی هموطنان در خصوص بیمه فراگیر خانواده ایرانی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان افزود: سرمایه صندوق بیمه تامین اجتماعی از حق بیمه های بیمه شدگان در دوران اشتغال است به هیچ وجه از بودجه دولتی استفاده نمی کند. 

بیش از یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

کد خبر: 52876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =