ثبت روزانه ۲۰ طرح دعوی کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل: طی چهار ماه گذشته تعداد ۲۳۴۶ طرح دعوی کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص این اداره کل ثبت شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ بهروز رحیم زاده در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل گفت: رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما با دقت بیشتر در هیات‌های تشخیص انجام می شود و به طور میانگین روزانه ۲۰ پرونده در این مراجع طرح شده و مورد بررسی قرار می گیرد.  
وی بیان کرد: در این هیات‌ها که با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما تشکیل می‌شود، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آنها که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: برای رسیدگی به این پرونده ‌ها، ۶ هیات حل اختلاف نیز با ترکیب ۹ نفره شکل گرفته و در سال جاری ۴۰۴ مورد پرونده در این هیات‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری را یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها ذکر کرد و افزود: اداره کل استان اردبیل با ۳۲ روز میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده، سال گذشته در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

رحیم زاده با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی بوده و وظایف شبه قضایی دارد، اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل سال گذشته بالغ بر ۶ هزار پرونده دادخواست کارگری و کارفرمایی را رسیدگی کرده است.

وی نظارت بر واحدهای کارگاهی مشمول قانون کار را از جمله وظایف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: ۱۶ نفر بازرس با تلاش شبانه روزی ضمن انجام ۲ هزار و ۹۳۳ مورد سرکشی و بازرسی واحدهای کارگاهی، نظارت دقیقی بر حسن اجرای قانون کار داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل وی بیان کرد: در نتیجه تلاش این بازرسان، حادثه ناشی از کار در واحدهای کارگاهی استان اردبیل با ۲۶ مورد کاهش از ۷۲ مورد چهار ماهه نخست سال گذشته به ۴۶ مورد طی همین مدت در سال جاری کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال گذشته چهار مورد فوتی ناشی از فعالیت در واحدهای کارگاهی استان اردبیل به ثبت رسید که در سایه نظارت دقیق بر حسن اجرای قانون کار، این آمار به یک نفر در سال جاری کاهش یافته و هفت مورد قطع عضو چهار ماهه اول سال گذشته نیز به ۲ مورد در سال جاری تنزل کرده است.

رحیم زاده، بررسی درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور را یکی از وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: امسال ۵۷۳ پرونده در این زمینه در مراجع اداری این اداره کل استان بررسی شد.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه اول سال گذشته مقرری بیمه بیکار به ۲ هزار و ۱۴۵ نفر پرداخت شده بود که این آمار در سال جاری به یک هزار و ۶۵۴ نفر کاهش یافته علاوه بر این، ۵۵ نفر از این افراد نیز دوباره مشغول به کار شده‌اند که نشان دهنده شمار کم بیکار شدگان اجباری در سطح استان اردبیل در سال جاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار سالروز شهادت شهید محمود صارمی، با تقدیر از خدمات خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اردبیل در عرصه کار و تولید استان، خبرنگاران این رسانه را فعالان و سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی ایران اسلامی عنوان کرد.

وی گفت: ایرنا با اطلاع رسانی و بیان شفاف خدمات دولت و نیز انعکاس مشکلات کارگران و کارآفرینان، نقش موثری در بهبود فضای کسب وکار و کاهش تنش در این حوزه داشته است.

کد خبر: 52880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =