خدمات  چشمگیر و درخشان تامین‌اجتماعی

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی امام حسین(ع) زنجان، ارائه رایگان خدمات درمانی تامین‌اجتماعی را در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و کمبود و گرانی دارو، بسیار ارزشمند توصیف کرد که این خدمات در مقایسه با سایر مراکز هم‌طراز حوزه درمان، کاستی نداشته و با افزایش روزافزون کیفیت، خدمات آن چشم‌گیر و درخشان است.

دکتر بابک رضایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی ۱۴۳ تختخوابی یک بیمارستان جنرال است، افزود: بخش‌های اصلی بیمارستان در حوزه بستری شامل خدمات داخلی، جراحی، کودکان و زنان است. در برخی از موارد نیز خدمات فوق‌تخصصی مانند اعمال جراحی لاپاراسکوپی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: خدمات سرپایی این مرکز که شامل درمانگاه‌های عمومی، تخصصی، دندانپزشکی و... است با استقبال مردم مواجه می‌شود و تعداد زیادی از بیماران برای اقدامات درمانی به بخش سرپایی بیمارستان مراجعه می‌کنند.

سرپرست بیمارستان امام حسین(ع) زنجان، گفت: در درمانگاه‌ها سه پزشک عمومی به صورت ثابت در شیفت‌های صبح، عصر و شب که تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، خدمت رسانی می‌کنند و پس از این زمان بیماران در اورژانس پذیرش می‌شوند. در واحد اورژانس نیز هم‌زمان دو پزشک حضور دارند؛ در شیفت صبح یک متخصص طب اورژانس با یک پزشک عمومی و شیفت عصر نیز دو پزشک عمومی فعالیت دارند.

رضایی تصریح کرد: درمانگاه تخصصی این مرکز در رشته‌های پزشکی داخلی، کودکان، زنان، ارولوژی، ارتوپدی، چشم و جراحی هر روز فعال است و بیماران در صورت نیاز به عمل‌های جراحی به بخش بستری ارجاع داده می‌شوند.

وی خدمات حوزه پاراکلینیک بیمارستان را شامل آزمایشگاه و رادیولوژی برشمرد و افزود: در واحد آزمایشگاه، آزمایش‌های پایه به طور کامل ارائه شده و برخی آزمایش‌های تخصصی نیز انجام می‌شود؛ اما متاسفانه در این واحد متخصص پاتولوژی حضور ندارد و نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه بیرون ارسال می‌شود.

سرپرست بیمارستان امام حسین(ع) زنجان، اظهار کرد: در بخش رادیولوژی نیز گرافی‌های تک‌رنگ و رنگی گرفته می‌شود و دستگاه CT اسکن بسیار پیشرفته که جزو آخرین ورژن‌هایی است که وارد کشور شده است، وجود دارد. همچنین یک دستگاه CT آنژیو نیز در این بخش فراهم است؛ اما متاسفانه به دلیل کمبود متخصصان رادیولوژی، در این بخش تنها یک متخصص به صورت ثابت همکاری دارد که او هم در شرف بازنشستگی است و در تلاش هستیم تا نیروی جایگزین فراهم شود.

رضایی گفت: موفق به جذب یک رادیولوژیست نیمه‌وقت شده‌ایم که در نتیجه آن انجام سونوگرافی‌ها به‌روز شده است؛ پیش از این سونوگرافی‌ها در نوبت‌های سه و چهار ماه ارائه می‌شد اما اکنون به دو روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت خدمات درمانی تامین اجتماعی، با بیان اینکه خشت‌خشت مراکز ملکی تامین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است، تصریح کرد: ما تنها امانت‌داران این مجموعه عظیم هستیم و ارائه رایگان این خدمات در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه از جمله گرانی و کمبود دارو، بسیار چشمگیر و درخشان است و در مقایسه با مراکز دانشگاهی می‌توان گفت، خدمات تامین‌اجتماعی نیز بسیار مناسب و درخشان است.

سرپرست بیمارستان امام حسین(ع) زنجان، افزود: همچنین واقع شدن این بیمارستان در منطقه جنوبی شهر زنجان که ساکنان آن از اقشار ضعیف جامعه هستند، بر ارزش و اهمیت این خدمت‌رسانی افزوده است؛ علاوه بر آن امکان دسترسی مردم سایر شهرها و استان‌ها به خدمات این مرکز فراهم شده و بیمه‌شدگان شهرستان‌هایی از جمله میانه در آذربایجان شرقی که نزدیک‌ترین شهر به این مرکز است، ساکنان شهر بیجار در استان کردستان، تکاب در آذربایجان غربی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رضایی اظهار کرد: میزان استقبال تا حدی است که در تیرماه امسال، حدود ۳۰ هزار نفر از خدمات سرپایی و هزار و ۲۲ نفر از خدمات بستری این مرکز بهره‌مند شدند؛ حال اینکه در این ماه میزان مراجعه به مرکز به دلیل مسافرت‌ مردم، کاهش داشته و در سایر ماه‌ها حدود ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی یکی از مهمترین چالش‌های این مرکز درمانی را مربوط به کمبود نیروی انسانی در تمامی حوزه‌های خدمتی عنوان کرد و گفت: آنچه که بیداد می‌کند، کمبود نیروی انسانی است که در حوزه‌های اداری، خدماتی و درمانی با آن مواجه هستیم. این کمبود به ویژه در زمینه متخصصان قلب، رادیولوژی و جراحی محسوس‌تر است.

سرپرست بیمارستان امام حسین(ع) زنجان، تصریح کرد: خداراشکر در زمینه سایر گروه‌های پزشکی در مضیقه نیستیم و با جذب متخصص داخلی کمبود این حوزه برطرف شده است. همچنین سه چشم‌پزشک، متخصص ENT و سه متخصص ارولوژی با بیمارستان همکاری دارند.

کد خبر: 52886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =