تأمین اجتماعی زودتر نسبت به صدور احکام جدید بازنشستگان اقدام کند

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مسئولان حساسیت شرایط کنونی را درک کنند و هرچه زودتر با صدور احکام جدید بازنشستگان، بخشی از اعتماد از دست رفته را برگردانند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر بیات  در واکنش به تأخیر در صدور احکام بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه علیرغم آنکه ۵ ماه از سال گذشته و شاهد نارضایتی‌های زیادی به عملکرد مسئولان هستیم، گویا اراده‌ای جدی برای پایان دادن به این نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مصوبه دولت مبتنی بر عدم شناخت و اشراف کامل به سازوکارها و محاسبات بیمه‌ای تأمین اجتماعی و مهمتر از آن بی توجهی به تصمیمات شورای عالی کار، هیأت امنا و هیأت مدیره سازمان بود و انتظار نمی‌رفت رویه قانونی چندین ساله و جایگاه شورای عالی کار و سایر ارکان سازمان تأمین اجتماعی با مشورت غلط و پیشنهادات غیرکارشناسی برخی خدشه دار شود و با گذشت چندین ماه همچنان بلاتکلیف بماند. ما در زمان مناسب نیات و مقاصد افرادی را که مسبب وضعیت امروز هستند به جامعه شریف بازنشستگان معرفی خواهیم کرد و هیچ تعارفی هم با کسی نداریم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: نظر هیأت تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس مجلس درخصوص ابطال مصوبه دولت اعلام شده و مهلت قانونی آن هم سپری شده است. بنابراین با وجود دستور چندین باره رئیس جمهور، چرا با روح و روان بازنشستگان بازی می‌کنید؟

وی با انتقاد از برخی موضع گیری های مطرح شده در روزهای اخیر و دادن آدرس غلط به بازنشستگان گفت: کلی گویی، بخشی نگری و ابهام در بیان واقعیت‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه هزینه‌ها را افزایش خواهد داد. بازنشستگان ما آگاه و مطلع هستند و به خوبی مسائل را رصد می‌کنند و می‌دانند حق مسلم آنها قابل مصالحه و معامله نیست. آنها سهام داران اصلی و واقعی سازمانی هستند که برای خشت خشت آن خون دل خوردند و زحمت کشیدند.

وی همچنین گفت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور از اولین روزهایی که مصوبه دولت نگرانی‌ها را دامن زد با تمام توان اقناع و آگاه سازی نمایندگان مجلس، کمیسیون‌های مجلس و مسؤلان و مدیران وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه هیأت تطبیق و ریاست مجلس شورای اسلامی بر حق ما صحه گذاشتند. اگر چه در طول این مدت پیشنهادات و سناریوهای مختلفی با هدف عقب نشینی کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی از خواسته قانونی خود مطرح شد، اما همانگونه که قبلاً و بارها نیز به صراحت اعلام کرده ایم، به هیچ عنوان حاضر به عدول از مطالبه قانونی بازنشستگان سایر سطوح نبوده و نخواهیم بود.

بیات همچنین ضمن اعلام تأسف از عدم طرح موضوع تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح در جلسه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: از روزی که هیأت دولت اختیار این امر را به وزرای عضو هیأت امنا واگذار کرد، انتظار داشتیم هر چه سریع‌تر جلسه فوق العاده ای تشکیل می‌شد و موضوع با بحث و تبادل نظر و رأی گیری مطرح می‌شد. البته ما در جلسه با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، نظر تأکیدی و مصرانه خود را مبنی بر اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اعلام کرده ایم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور اشاره‌ای هم به فضاسازی‌های مطرح شده در فضای مجازی داشت و گفت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور بزرگترین تشکل بازنشستگی است و به طور منظم مجامع قانونی خود را تشکیل می‌دهد. درج آگهی برگزاری مجمع عمومی در روزنامه رسمی ۲۴ تیرماه گذشته انجام شده و انشاالله در هفته جاری این مجمع را برگزار خواهیم کرد. بنابراین هیچ ارتباطی میان برگزاری مجمع عمومی و صدور احکام جدید بازنشستگان وجود ندارد و این گونه حاشیه سازی ها خللی در انجام وظایف قانونی ما وارد نخواهد کرد.

بیات متذکر شد: قانونمندی و تمکین به قانون راهگشای رفع مسائل و مشکلات است و انشاالله این روزهای سخت را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

کد خبر: 52899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =