تدوین سند اشتغال و سرمایه گذاری استان /ثبت اشتغال دستگاههای اجرایی در سامانه رصد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : سند اشتغال و سرمایه گذاری استان با هدف شناسایی ظرفیتها و پتانسیلهای اقتصادی، ایجاد اشتغال تدوین شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان علی جهانی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی، نهادهای مردمی و بانکهای گروه کاری اشتغال لرستان ایجاد شد، اظهار داشت : با توجه به اینکه رسیدن به چشم انداز توسعه و اشتغال باید نقشه راه و برنامه ریزی مدونی صورت گیرد، گروه کاری اشتغال تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد و بررسی ظرفیتهای مختلف اقتصادی و اجتماعی استان سند اشتغال و سرمایه گذاری لرستان توسط کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تدوین شد.

وی به تشریح این سند در کارگروه اشتغال استان پرداخت و عنوان کرد : این سند با شناسایی نقاط قوت و ضعف و پتانسیلهای بخش کشاورزی، خدمات، صنعت و تعاون، ظرفیت روستاها در جهت ایجاد فرصتهای شغلی و توسعه اقتصادی استان برنامه ریزی و متناسب با ظرفیت و توان هر منطقه در لرستان اجرایی خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به عملکرد سامانه رصد اشاره کرد و افزود : با توجه به تعیین و تعهد اشتغال هر یک از دستگاههای اجرایی استان می بایست تا پایان شهریور ماه سالجاری ۵۰ درصد از اشتغال تعهد شده خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

جهانی به عملکرد پرداخت تسهیلات روستایی در  استان اشاره کرد و گفت : از ابتدای پرداخت این اعتبارات تاکنون ۳۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط بانکهای عامل و همکاری دستگاههای اجرایی استان به یک هزار و ۴۳۴ طرح و پیش بینی اشتغال ۵ هزار و ۹۸۹ نفر پرداخت و یا عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸  نیز تسهیلات خوبی به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار کرد : این تسهیلات به واحدها و طرحهای اقتصادی که پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد داشته اند پرداخت می شود که تاکنون از محل این اعتبارات ۵۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرحها پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان دغدغه استاندار و معاونین استاندار را کاهش نرخ بیکاری و پیشرفت اقتصادی استان عنوان کرد و تصریح کرد :با کار جهادی و شبانه روزی همه نهادها و دستگاههای اجرایی، بانکها و کمک مردم  و دولت انقلابی و مردمی در بهبود شرایط اقتصادی و  معیشتی و اشتغال‌زایی در توسعه استان تلاش مضاعف کنیم.

کد خبر: 52907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =