افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور ضروری است

نماینده مردم شهرهای کوهدشت و رومشکان گفت : این انتظار از دولت می رود تا هر چه زودتر در خصوص افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان محمدرضا مبلغی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی زیر مجموعه وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی در لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل حکومت اسلامی ایجاد رفاه برای جامعه است، اظهار داشت : حقوق انسانها و توجه به حل مشکلات مردم دستورات دینی ما را تشکیل میدهد و ما اگر به مجموعه دین نگاه کنیم بعد از ایمان به خداوند، به انسان و ارائه خدمات به او اشاره شده که مهمترین موضوع بعد از پرستش خداوند همین موضوع انسان به حقوق انسانها نسبت به یکدیگر است که خداوند میخواهد همدیگررا بهتر درک کنیم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی به افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود : درست است که دولت محترم با مسائل و مشکلاتی مواجهه است که خود یک مسئله دیگری است، اما انتظار مردم در کل از نظام جمهوری اسلامی این است که عدالت در همه سطوح اجرا شود و مسئله افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین مطالبات مردم است که بایستی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم شهرستانهای کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی به اقدامات صورت گرفته در مساعدت به بهزیستی استان، گفت : در بحث تامین کمک هزینه جهیزیه و حق پرستاری مددجویان بهزیستی نیز با رییس سازمان بهزیستی کشور مکاتباتی انجام شده که امیدوارم به زودی شاهد تامین این اعتبارات و ابلاغ به استان باشیم.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه خاطر نشان کرد : ایجاد شعبه ای از بانک رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون در شهرستان  رومشکان بخشی از مشکلات مردم این منطقه را حل می کند همچنین مساعدت بانک توسعه تعاون به سرمایه گذار احداث کارخانه کاغذ سازی قابل تقدیر است که باید بیشتر به این مقوله توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد : به عنوان نماینده مردم در مجلس هر گونه طرحی برای ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت در شهرستان کوهدشت یا رومشکان منجر می شود یا قابل اجرا هست به جد پیگیری میشود که از مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان انتظار می رود هر گونه تخصیص اعتبار برای مشاغل خانگی و دارندگان مدارک مهارتی فنی و حرفه ای و دیگر اعتبارات همکاری بیشتری انجام دهد.

نماینده مردم شهرستانهای کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی به ضعف مهارت کارجویان اشاره کرد و افزود :کارگاه های آموزشی مهارتی برای بانوان و تجهیز امکانات آموزشی باید در این دو شهرستان بیشتر شود چون ضعف مهارتی و آموزشهای مرتبط با بازار کار ضعیف می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی بر ارتقائ سطح درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی درکوهدشت تاکید کرد و تصریح کرد :کمبود پزشک و کمبود درمانگاه در این دوشهرستان مردم را دچار چالش کرده و برای احداث پلی کلینیک شبانه روزی در کوهدشت که عملا تعداد مراجعات زیاد است که لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر: 52909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =