همکاری بنیاد علوی در بخش تعاون و مشاغل خانگی استان

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از همکاری و مساعدت بنیاد علوی در توسعه بخش تعاون و مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان علی جهانی در نشست هم اندیشی با بنیاد علوی در استان با بیان اینکه محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخودار استان در بستر تعاونی و گروهی انجام شود، اظهار داشت : توسعه و اثر بخشی بر پیشرفت استان با همکاری و تعامل همه ی نهاد ها، دستگاههای اجرایی و دیگر تشکلات مردمی صورت می گیرد و در این شرایط ایجاد تعامل و کار گروهی هم در بین نهادها و هم در بین مردم ضروری است.

وی به تفاهم نامه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و افزود :بر اساس این تفاهم نامه در لرستان نیز بنیاد علوی با شناسایی مناطق و افراد کم برخوردار با این اداره کل همکاری می کند و به افراد دارای مهارت از طریق اعتبارات مشاغل خانگی تسهیلات اشتغالزا و اعتبارات بنیاد علوی پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به مهارت آموزی افراد فاقد مهارت و از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت :در شناسایی افراد، چنانچه مهارتی یرای ایجاد شغل نداشتند نیز برای مهارت آموزی به مراکز فنی حرفه ای معرفی می شوند.

جهانی اظهار کرد : با کمک بنیاد علوی و با بکارگیری گروه‌های جهادی در شناسایی روستاهای کم برخوردار استان نسبت به تشکیل تعاونی و پرداخت تسهیلات همکاری و در جهت رفع محرومیت این مناطق اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: هدف ما هم‌افزایی برای توسعه اقتصاد در روستاها با همکاری بنیاد علوی از طریق تشکیل شرکتهای تعاونی و کارگروهی است.

براساس تفاهمنامه امضا شده میان بنیاد علوی و معاونت تعاون وزارت تعاون، برای محرومیت‌زدایی از یکهزار روستا در مناطق محروم و اشتغال‌زایی توسط تعاونی‌ها اقدام می‌شود.

کد خبر: 52910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =