برگزاری اولین جلسه هم اندیشی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم

اولین جلسه هم اندیشی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم با مدیرکل و کارشناسان دفتر امور استان های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با محوریت "طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت" برگزار و بر اساس ارزیابی به عمل آمده در بین استانها، استان قم رتبه اول شورای هماهنگی کشور را کسب کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم، اولین جلسه از سلسله نشست های طرح تبیین"روایت جهاد - رقابت خدمت" روز یکشنبه مورخ ۲۳/۰۵/۱۴۰۱ با حضور وحید وزیری راد مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای هماهنگی استان قم و حبیب الله جلیلی مدیرکل دفتر اموراستان های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف هم اندیشی، تبادل اطلاعات و تجربیات و بررسی فرایندهای جاری مرتبط، خصوصا ظرفیت های شورای هماهنگی، در محل دفتر امور استانهای وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزارگردید.

حبیب اله جلیلی، مدیر کل امور استان های وزارت متبوع ضمن تبیین و تشریح "طرح روایت جهاد - رقابت خدمت"، و تبریک به مدیرکل استان قم  به خاطر کسب رتبه اول شورای هماهنگی مدیران کشور، گفت:  پس از تاکید جناب آقای دکتر زاهدی وفا، سرپرست محترم وزارت بر اهمیت فعالیت های «شوراهای هماهنگی مدیران استان ها» در پیشبرد اهداف وزارت در سطوح استانی، مطالعه اولیه ای از فعالیت استان ها تهیه و بر مبنای آن سلسله نشست هایی با عنوان «طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت» برنامه ریزی شد تا با حضور مدیران کل اجرایی نقاط قوت و ضعف فرایندهای اجرایی جاری مورد بازبینی قرار گیرد.


وی افزود: در این نشست ها توجه و اهمیت بخشیدن به ظرفیت های شورای هماهنگی مدیران در استان ها مورد تاکید است؛ همفکری، هم رفتاری و در نهایت همدلی بین دستگاه های تابعه سبب همسویی و ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد شد و از طرفی بر تعاملات با ذی نفوذان، نخبگان و سایر مراجع استانی و ملی و انعکاس دستاوردهای وزارت به آحاد جامعه تاثیرات موثری خواهد داشت.


جلیلی تصریح کرد: این شوراها با هدف ایجاد نگرش مشترک، وحدت رویه، تجمیع ظرفیت ها و توانمندی های وزارت دراستان ها، برای افزایش توان دولت در امر خدمت رسانی و افزایش توان دستگاه ها درحل و فصل مسائل و مشکلات در سطح استان ها از ده دستگاه تابعه وزارت تشکیل شده تنوع گسترده ای از برنامه ها،  فعالیت ها و خدمات را در استان ها فراهم می کند.


وی اظهار داشت: این شوراها از نظر گستردگی فعالیت ها و خدمات و گستردگی جمعیت تحت پوشش، در میان سایر دستگاه های اجرایی کشور بی نظیر بوده و یکی از اصلی ترین و موثرترین تشکیلات و ابزارهای وزارت در استان ها محسوب می شود.


مدیرکل امور استانها تأکید کرد: این ظرفیت عظیم که وظیفه راهبری اهداف و برنامه ها را بر عهده دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پایش مستمر وضعیت آن و به روز بودن رویه های آن امری ضروری است.


جلیلی بیان کرد: در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶ جلسه شورای هماهنگی بین دستگاه های تابعه وزارت دراستان های کشور با میانگین ۵.۳ مصوبه برای هر جلسه ثبت شده است.


وی با اشاره به اینکه در این جلسات اهم موضوعات جاری دستگاه های تابعه وزارت دردستور کار قرار می گیرد تا زمینه های هم افزایی و همکاری دستگاه ها در خدمت رسانی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: از جمله در سفرهای مقامات عالی به استان ها تقسیم وظایف، همکاری و پشتیبانی های مشترک دستگاه های عضو در پیشبرد اهداف این گونه سفرها مثال زدنی است؛ گوشه ای از مستندات این فعالیت ها را می توان در سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان های قم، مرکزی، همدان، کرمانشاه، ایلام، البرز، قزوین، سمنان، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذر بایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و سایر استان های کشور ملاحظه کرد.


حبیب اله جلیلی افزود: در پایان این جلسات امیدوار هستیم تا با جمع بندی نظرات، تجربیات و اقدامات خلاقانه و مبتکرانه ای که در شوراها انجام می گیرد، در خلال بحث های کارشناسی با نقد و بررسی دقیق تر و جامع تر، نتایج مناسبی حاصل گردد و در نتیجه شوراها به سمت «عملیاتی محور شدن فعالیت ها»، البته بیش از پیش، هدایت شوند.

همچنین در این جلسه وحید وزیری راد مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای هماهنگی مدیران استان قم به تشریح عملکرد این شورا در استان پرداخت و گفت: مبنا و کلید حل مسائل در استان قم شورای هماهنگی مدیران است که با همفکری مدیران محترم در تمام زمینه ها و رویدادها اقدامات ارزنده ای انجام شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وزیری راد افزود: از اقدامات این شورا می توان به تشکیل قرارگاه مردمی سازی و توزیع هدفمند یارانه ها با حضور کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، فرمانداری و پلیس +۱۰ به صورت متمرکز و به منظور تسریع در پاسخگویی به مراجعین و جلوگیری از اتلاف وقت و سردرگمی مردم شریف استان اشاره کرد.


وی اظهار داشت: تدوین برنامه مسجد محور جهت توضیح روند توزیع یارانه ها و پاسخگویی به سوالات مردمی با حضور مدیرکل و مدیران و کارشناسان به صورت تیمهای جداگانه در مساجد استان به منظور تنویر افکار عمومی و پیشگیری از ازدحام مردم در ادارات یکی دیگر از اقدامات این شورا در استان است.

وحید وزیری راد با اشاره به لزوم تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از برنامه های این شورا تدوین برنامه حضور مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان و همچنین معاونین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور حضور در برنامه های ملاقات مردمی نمایندگان محترم مجلس و مساعدت نمایندگان محترم در پاسخگویی و حل مشکلات مراجعین محترم بوده است.

وی همچنین توسعه برنامه میز خدمت در مصلاهای نمازجمعه و ادارات تابعه و همکاری با سازمان بسیج کارگری در فرایند پاسخگویی به مردم و دیدارهای چهره به چهره و انجام بازدیدهای سرزده از شرکتهای استان توسط مدیرکل و معاونین و بررسی وضعیت کارگران و اشتغال در استان را از دیگر اقدامات این شورا برشمرد و بر لزوم فعال بودن و پویا بودن شورای هماهنگی در جهت بهبود وضعیت جامعه تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور پیشگیری از تنش ها تأکید کرد.

کد خبر: 52926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =