افزایش شمار متقاضیان عقد قرارداد با تامین اجتماعی

معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش شمار متقاضیان عقد قرارداد با تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته گفت: باتوجه به سیاست سازمان مبنی بر عقد قرارداد حداکثری، عقد قرارداد در کمترین زمان پس از ارائه مدرک و افتتاح مطب صورت می‌پذیرد.

داریوش کاظمی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، آماری از مراکز طرف قرارداد این استان را اعلام و اظهار کرد: با ۴۸۱ مرکز طرف قرارداد هستیم که از این تعداد ۶۶ نفرپزشک عمومی، ۳۲ نفر دندانپزشک، ۷۳ نفر فوق تخصص، ۱۱۱ داروخانه، ۳۳ آزمایشگاه، ۲۲ مرکز سونوگرافی، هفت مرکز سی تی اسکن، ۲۵ مرکز فیزیوتراپی، دو مرکز ام. آر. آی، ۴۲ درمانگاه، دو مرکز شیمی درمانی، شش مرکز دیالیز، یک مرکز رادیوتراپی  و ۱۳ مورد بیمارستان و دی کلینیک هستند.

وی با بیان اینکه شمار متقاضیان عقد قرارداد با تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: باتوجه به سیاست سازمان مبنی بر عقد قرارداد حداکثری، عقد قرارداد در کمترین زمان پس از ارائه مدرک و افتتاح مطب صورت می‌پذیرد.

 معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی آماری از میزان دریافت و رسیدگی به اسناد پزشکی در این استان ارائه و عنوان کرد: ماهانه ۳۳ هزار نسخه پزشکان و دندانپزشکان، ۳۰ هزار نسخه پاراکلینیک‌ها، ۲۶۳۷ پرونده بیمارستان‌ها، ۴۵ هزار نسخه درمانگاه‌ها، ۱۸۰ پرونده دی‌کلینیک‌ها و ۵۲ پرونده در بخش خسارات متفرقه دریافت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کاظمی درباره وضعیت پرداخت مطالبات مراکزطرف قرارداد نیز گفت: طبق آخرین اطلاعات تا چندهفته گذشته، مطالبات بیمارستان‌ها تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ تسویه شده است. آخرین پرداختی به پزشکان و دندانپزشکان مربوط به خرداد ۱۴۰۱ بوده است. اسناد درمانگاه‌ها و پاراکلینیک‌ها تا آذرماه ۱۴۰۰ پرداخت شده است و البته برای نسخ الکترونیک نیز معمولا واریزی علی‌الحساب داریم و فروردین و اردیبهشت ماه تسویه شده است.

وی ادامه داد: مطالبات داروخانه‌ها نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ به طور کامل تسویه شده است و برای نسخ الکترونیک نیز تا خرداد ۱۴۰۱ واریزی انجام شده است.

معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی درباره مدت زمان  رسیدگی به اسناد پزشکی نیز توضیح داد و گفت: رسیدگی به اسناد خسارت متفرقه شش الی ۱۰ روز کاری، اسناد سرپایی ۳۰ الی ۴۵ روز کاری و اسناد بخش سرپایی ۶۰ الی ۹۰ روز کاری به طول می‌انجامد.

کاظمی افزود: درباره پرداخت خسارت متفرقه نیز باید گفت که معمولا همه اسناد پس از پذیرفتن در دفتر اسناد ظرف شش تا ۱۰ روز رسیدگی و دو هفته بعد پرداخت می شوند.

وی در تشریح خدمات درمان غیرمستقیم به بیماران کرونایی گفت: در سال گذشته تعداد بیماران سرپایی ۱۳۱۵ و تعداد موارد بستری ۱۴۶ مورد بوده است. در این بیماران فرانشیز بستری و بستری موقت (در حال بستری موقت شامل حذف فرانشیز نمی‌شود) صفر بود.

معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی ادامه داد: فرانشیزانجام PCR در مراکز جامع سلامت نیز صفر بود، ولی ۳۰ درصد سهم بیمه شده توسط مراکز بهداشت رایگان شده بود. همچنین پذیرش نسخه پزشکان عمومی جهت سی. تی. اسکن ریه برای بیماران کووید به تعهدات سازمان اضافه شد. تزریق رمدسیویر حتی به صورت سرپایی در مراکز دانشگاهی نیز به عهده سازمان  سازمان بوده است.

کاظمی تاکید کرد که با توجه به سرانه درمان تامین اجتماعی تمام تعهدات خود را جهت درمان بیماران اجرا کرده است، مضاف بر اینکه یک سری خدمات به واسطه کرونا به مردم همانطورکه در بالا اشاره شد به تعهدات سازمان افزوده شد.

کد خبر: 52935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =