خبری خوش برای تعاونی های مرزنشینان استان سیستان وبلوچستان

حامد آرامش مدیرکل تعاون از مصوبات جدید برای رونق فعالیت تعاونی های مرزنشین استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، آرامش در تشریح این خبر گفت: پس از پیگیریها و مکاتبات مکرر توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اتحادیه مرزنشینان، و با پیگیری استاندار محترم جناب دکتر مدرس خیابانی، برخی نمایندگان  مجلس و همکاری و پیگیری مکرر اداره کل صمت،   مصوبه ویژه ای برای استان سیستان و بلوچستان موافقت شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی افزود؛ مصوبه ذکر شده  سبب احیای تعاونی های غیر فعال وایجاد رقابت و افزایش تجارت‌ و درنتیجه بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان استان خواهد داشت. آرامش گفت: باعنایت به رویکرد دولت  سیزدهم به منظور رونق اقتصادی مرز و ارتقاء معیشت و تقویت اقتصاد ساکنین مرزنشین استان و فعال شدن شرکت های تعاونی مرز نشینان و همچنین ایجاد امنیت و اشتغال پایدار اقدامات و پیگیری هایی توسط برخی از نمایندگان  مجلس انجام شد.

وی بیان داشت: بر اساس مکاتبات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اتحادیه مرزنشینان با همکاری و پیگیری های سازمان  صمت استان به منظور رفع مشکلات تعاونی های مرز نشین و وقفه ی چند ساله ی فعالیت تعاونی ها کار گروه ماده ۱۲نسبت به تصویب بند های ذیل برای  استان سیستان و بلوچستان موافقت اصولی صادر  کرد.

۱-موضوع سهمیه شرکت های تعاونی که غیر فعال هستند به تعاونی های فعال همان مناطق با تایید شورای سامان دهی مبادلات مرزی استان واگذار و تخصیص داده شود تا از ابطال سهمیه ها جلوگیری و منابع آن به سبد خانواده ها و اعضای تعاونی ها واریز گردد.

۲- همچنین سقف واردات میوه های گرمسیری از ۵ کیلوگرم به ۱۰کیلوگرم به ازای هر نفر در سال افزایش یافت.

۳-جایگزینی خدمات تعمیرات

 به جای الزام به نمایندگی وخدمات پس از فروش در رویه آیین ساماندهی مبادله در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی از سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان استعلام گردد.

کد خبر: 52958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =