بهبود فضای کسب و کار نیاز به هم فکری و هم افزایی میان بخش خصوصی و دولتی دارد

عملیاتی کردن بهبود فضای کسب و کار نیاز به هم فکری و هم افزایی میان بخش خصوصی و دولتی دارد که نشست سه جانبه گرایی با حضور نمایندگان دولتی، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگران یکی از راهکارهای اساسی در رسیدن به این مهم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که همزمان با هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی به استان یزد سفر کرده بود در جمع کارفرمایان استان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: خوشحالم که امروز فرصتی دست داد تا در جمع طلایه داران اقتصاد و تولید استان دارلعباده و دارلعلم یزد باشم و به پاس خدمات شما عزیزان در پیشبرد اهداف اقتصادی استان و کشور عزیزمان، تقدیر و تشکر نمایم.
وی ضمن اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی، صنعتی و معدنی استان یزد، اظهار کرد: برخی کارفرمایان با پوشیدن لباس کارگران و حضور در خط تولید شرکت باعث ایجاد انگیزه میان نیروهای خود می شوند و برای رسیدن به اهداف اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند؛ در این جنگ اقتصادی برخی کارفرمایان از تمام ظرفیت های موجود استفاده می کنند تا چرخ تولید از توقف نایستد.
این مقام دولتی دو بال تولید (کارگران و کارفرمایان) را از عناصر مهم پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و گفت: در زمان جنگ تحمیلی و در زمانی که هنوز ارکان انقلاب به درستی شکل نگرفته بود، کارفرمایان و کارگران به دستور امام(ره) وارد میدان شدند و در دو بخش تولید داخلی و دفاع از خاک میهن تلاش های بی وقفه ای انجام دادند و امروزه نیز پیشرفت های زیادی بخاطر جامعه کار و تولید برای کشور حاصل شده است.
رعیتی فرد اضافه کرد: آن فداکاری ها باعث شد ایران عزیز ما که در تولید سیم خاردار ناتوان بود، امروز به علوم مختلف بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، صنعت هسته ای و دیگر صنایع حساس در زمینه دفاعی و اقتصادی دست یابد.
معاون روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار را یکی از اهداف مهم دولت عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن بهبود فضای کسب و کار نیاز به هم فکری و هم افزایی میان بخش خصوصی و دولتی دارد که نشست سه جانبه گرایی با حضور نمایندگان دولتی، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگران یکی از راهکارهای اساسی در رسیدن به این مهم است.
وی رابطه بخش خصوصی و دولتی در یزد را بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه های موفقیت هر استان در زمینه های مختلف به ویژه اقتصاد، ارتباط موثر و متقابل مدیران دولتی و بخش های خصوصی است که استان یزد در این زمینه بسیار خوب و مناسب عمل می کند؛ این هم افزایی و رابطه خوب می تواند در رفع موانع تولید و مشکلات کارفرمایان کمک شایانی انجام دهد.
رعیتی فرد در ادامه اشاره ای هم به تشکل های کارگری و کارفرمایی داشت و گفت: در سطح کشور قریب به دو هزار و ۷۰۰ تشکل در حوزه کارفرمایی و ۱۱ هزار و ۳۰۰ تشکل در حوزه کارگری تشکیل شده و با هدف ایجاد رابطه مناسب میان کارگران و کارفرمایان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: هر زمان روابط میان جامعه کارفرمایی و کارگری به درستی تنظیم شود، به رونق تولید ختم می شود و امیدوارم ما بعنوان مسئولین دولتی نیز به وظایف خود عمل کرده و در رفع دغدغه های کارگران و کارفرمایان تلاش بیشتری انجام دهیم.
گفتنی است همایش تشکل های کارفرمایی استان یزد با حضور استاندار یزد، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، برخی از مسئولین دولتی و استانی و همچنین با حضور کارفرمایان و مدیارن بخش خصوصی به مناسبت ۲۲ مرداد "روز جهانی تشکل ها و مشارکت اجتماعی" برگزار شد.

کد خبر: 52967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =