نشست مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان

به منظور تبیین طرح «روایت جهاد- رقابت خدمت نشست مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۱، نشست طرح تبیین "روایت جهاد-رقابت خدمت" با حضور ‌"جلیلی" امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و "ارسلان غمگین"  مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان و رئیس شورای هماهنگی  مدیران کل دستگاه های حوزه وزارت متبوع در در استان خوزستان به منظور هم اندیشی، تبادل اطلاعات، بررسی فرایندها و شاخص‌های ارزیابی شورای هماهنگی استان برگزار شد.

"حبیب الله جلیلی" در این نشست با تبیین اهداف راهبردی «طرح روایت جهاد- رقابت خدمت» عنوان کرد: با تاکیدات مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توجه به عملکرد شوراهای هماهنگی مدیران استان‌ها و تاثیر آن در پیشبرد اهداف راهبردی وزارت متبوع در سطح استان‌ها، ارزیابی اولیه‌ای از فعالیت استان‌ها تهیه و بر مبنای آن سلسله نشست‌هایی با عنوان «طرح تبیین روایت جهاد -رقابت خدمت» برنامه ریزی شده است تا با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی نقاط قوت و ضعف فرایندهای اجرایی دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیر کل امور استان های وزارت متبوع ضمن تبیین و تشریح "طرح روایت جهاد - رقابت خدمت" افزود:  پس از تاکید جناب آقای دکتر زاهدی وفا، سرپرست محترم وزارت بر اهمیت فعالیت های «شوراهای هماهنگی مدیران استان ها» در پیشبرد اهداف وزارت در سطوح استانی، مطالعه اولیه ای از فعالیت استان ها تهیه و بر مبنای آن سلسله نشست هایی با عنوان «طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت» برنامه ریزی شد تا با حضور مدیران کل اجرایی نقاط قوت و ضعف فرایندهای اجرایی جاری مورد بازبینی قرار گیرد.  

وی افزود: در این نشست ها توجه و اهمیت بخشیدن به ظرفیت های شورای هماهنگی مدیران در استان ها مورد تاکید است؛ همفکری، هم رفتاری و در نهایت همدلی بین دستگاه های تابعه سبب همسویی و ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد شد و از طرفی بر تعاملات با ذی نفوذان، نخبگان و سایر مراجع استانی و ملی و انعکاس دستاوردهای وزارت به آحاد جامعه تاثیرات موثری خواهد داشت.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر جلیلی و همکاران محترم اداره کل امور استان ها به ابعاد مختلف ارزیابی عملکرد شورای هماهنگی خوزستان پرداخت و گزارش جامعی از عملکرد این شورا را به صورت بولتن به اعضای محترم ارائه نمود و مشخص شد که رتبه خوزستان در سطوح برتر است که مقرر شد مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

افزودنی است این گزارش در خصوص قرارگاه رسانه، قرارگاه یارانه، قرارگاه اول و دوم تعامل با نمایندگان و تعامل با امور استان ها بوده که به صورت جامع و کامل کلیه اقدامات استان خوزستان را به تصویر کشیده است.

ارسلان غمگین همچنین  با اشاره به مشکلات شرکت ها در خوزستان خاطر نشان کرد: این مشکل ها استانی است لکن اثرات ملی دارد لذا پیشنهاد می شود که استان خوزستان در این خصوص به صورت ملی دیده شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های حوزه وزارت متبوع در استان خوزستان با اشاره به عملکرد سه ماهه اول این استان به اقدامات مهمی که در خوزستان در خصوص زیست بوم اشتغال و تقویت کسب و کار در مناطق مرزی پرداخت و اذعان  کرد: در حوزه تعهد اشتغال، این استان در سطح کشور دومین استان می باشد که تا کنون بیش از ۶ جلسه با استاندار محترم و سایر دستگاه های مرتبط برقرار نموده و درصدد هستیم با تلاشهای مهم دولت خدمتگزار ما نیز همانند گذشته در این راستا به وظایف خود به نحو احسن عمل نماییم.

وی افزود: در حوزه تعاون با داشتن بیش از ۵۰۰۰ تعاونی فعال که حدود ۱۰۰۰ تعاونی مسکن هستند که مشکلات عدیده ایی داشتند که ما توانستیم علی رغم تمام مشکلات قسمت اعظمی از مسائل مربوط به این تعاونی ها را مرتفع نماییم لکن نیاز به حمایت، بسترسازی، تقویت ساختارها و نیاز به امکانات بیشتر است تا بتوانیم به اهداف دولت خدمتگزار دست یابیم.

"ارسلان غمگین" در ادامه  در خصوص حوزه روابط کار اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن بیش از ۸۰ هیات رسیدگی است که در این زمینه بسیار کار پرفشاری روی هیاتهای ما وجود دارد و آنها به صورت جهادی و شبانه روز با توجه به مشکلات سامانه و کند بودن آن در ساعات اداری بسیاری از همکاران در ساعتهای استراحت در خانه به امور سامانه رسیدگی می نمایند و با کمترین امکانات انجام وظیفه می نمایند لذا در این خصوص هم نیاز به امکانات و تجهیزات و حمایت مادی و معنوی داریم.

وی افزود: حوزه امور اجتماعی یک حوزه همه شمول است که ما در این حوزه در بیشتر کمیته های استانی عضو اصلی هستیم و کار بسیار زیادی در این حوزه بر دوش ما و همکارانمان است و توانستیم نگاه جامعه هدف را در استان خوزستان نسبت به وزارت به بالاترین سطح آن برسانیم و جلسات بسیار مستمر با شرکای اجتماعی داریم و همچنین جلسات شرکای اجتماعی با استاندار محترم داشتیم که خوشبختانه شرکای اجتماعی استان خوزستان در سطح ملی نیز عضو کانونها و انجمن های کشوری هستند و این مایه مباهات استان ماست.

در حوزه تعاملات با مسئولین استانی خوشبختانه ما در بهترین و بالاترین سطح ارتباطی هستیم و بر اساس امور محوله انجام وظیفه می کنیم.

انتظارات ما از وزارت متبوع به لحاظ اینکه ۴۰ درصد پتروشیمی های کشور در خوزستان است و همچنین بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی در خوزستان است و دو سوم آب و برق کشور و بخش زیادی از کشاورزی کشور در خوزستان است و عمدتا طرحهای ما ملی هستند و خودبخود مطالبه گری مراجعین ما نسبت به استانهای دیگر در سطح بالاتری است که این می طلبد استان خوزستان به صورت ویژه و ملی نگاه شود.

کد خبر: 52999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =