رفع دغدغه‌ دارویی نیازمند تخصیص اعتبارات

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید سردار قاسم سلیمانی (امید ابهر) زنجان با اشاره به کمبودهای دارویی در کشور، تمهیدات این مرکز درمانی را برای دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران برشمرد و رفع دغدغه‌های دارویی را نیازمند پی‌گیری مسئولان و تخصیص اعتبارات مناسب دارویی عنوان کرد.

دکتر فریده خلیقی سیگارودی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان ارائه می‌شود، افزود: در وضعیت کنونی، در زمینه برخی اقلام و به ویژه آن دسته از داروهایی که زیر پوشش تامین‌اجتماعی قرار ندارد، کمبود وجود دارد.

وی اظهار کرد: اما تعداد زیادی از داروهایی که در این مرکز برای بیماران تجویز می‌شود، در داروخانه بیمارستان تهیه و عرضه می‌شود. برخی از داروهایی که در مرکز وجود ندارد، به صورت نسخ الکترونیک به داروخانه بیرون شهر فرستاده می‌شود و مردم با مراجعه به هر داروخانه با ارائه کارت ملی می‌توانند داروهای خود را تهیه کنند.

سرپرست بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی زنجان گفت: در شرایط کنونی که در آغاز انتقال ارز ترجیحی و افزایش قیمت دارو قرار داریم، نگرانی‌هایی برای دسترسی به اقلام دارویی، به وجود آمده است؛ اما امیدواریم که این مراحل به درستی طی شود و مسئولان نگرانی‌ها را برطرف کنند. خوشبختانه در انبار دارویی این بیمارستان، داروهای موجود می‌تواند اقلام مورد نیاز را تا چند ماه آینده تامین کند و پس از آن نیز لازم است تا اعتبارات مناسبی برای تهیه ذخایر دارویی درنظر گرفته شود.

خلیقی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک در حوزه درمان، تصریح کرد: تمامی امور بیمارستان به صورت الکترونیک انجام شده و نسخه کاغذی تولید نمی‌شود. همه بیماران دارای پرونده الکترونیک هستند که داروهای بیماران در آن درج می‌شود و به ویژه بیماران مزمن شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی و اعصاب‌وروان در قالب پرونده مزمن الکترونیک، پایش می‌شوند.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، امکان مشاهده سوابق درمانی بیماران از جمله تجویزهای دارویی و اقدامات تشخیصی فراهم می‌شود و این نوع خدمت‌رسانی کمک می‌کند تا پزشک بتواند با توجه به پیشینه درمانی و دارویی بیماران، تجویزهای مناسبی را ارائه دهد.

ارتقای هتلینگ بیمارستان

سرپرست بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان، اظهار کرد: این طرح در یکی از یال‌های بیمارستان و در بخش جراحی مردان و داخلی با ۳۴ تخت بستری، به طور کامل اجرا شده و در این بخش هر اتاق مجهز به سرویس بهداشتی شده و تهویه مناسب تعبیه شده است. همچنین پنجره‌های دوجداره، کف‌پوش مناسب و مصون از وارد آمدن ضربه شدید هنگام زمین‌خوردگی، اکسیژن مرکزی، ساکشن مرکزی و تخت‌های کاملا استاندارد در بخش‌ها تعبیه شده است.

خلیقی گفت: همچنین اعتبارات مربوط به ارتقای هتلینگ بخش زنان، اطفال و نوزادان به عنوان یک یال دیگر بیمارستان، تصویب شده، اما هنوز تخصیص نیافته است؛ ان‌شاءالله پس از تخصیص عملیات آن آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد تکمیل عملیات حداقل شش ماه به طول بیانجامد.

وی تصریح کرد: ICU بیمارستان نیز در سه چهار سال گذشته به‌روز رسانی شده و بلوک زایمان و اتاق عمل هم تا حدودی بهسازی شده است؛ اما درنظر است تا تغییرات بیشتری در اتاق عمل ایجاد شود.

سرپرست بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی زنجان با بیان اینکه عملیات ساخت یک درمانگاه جدید آغاز شده است، افزود: این درمانگاه با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر در دو طبقه احداث می‌شود و درنظر است تا قسمت‌های اداری، داروخانه، آشپزخانه و انباری در ساختمان آن متمرکز شود و یک طبقه آن نیز به درمانگاه اختصاص یابد.

خلیقی اظهار کرد: این درمانگاه با بودجه‌ای به مبلغ حدود ۹۰ میلیارد تومان در محوطه بیمارستان احداث و پس از دو سال راه‌اندازی می‌شود. با افتتاح این درمانگاه بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات پزشکی عمومی، تخصصی، آندوسکوپی، دندانپزشکی و ... بهره‌مند شوند.

رتبه اعتباربخشی

وی با اعلام اینکه این مرکز درمانی در زمینه رعایت استانداردهای اعتباربخشی، موفق به اخذ رتبه یک شده است، گفت: این مرکز در بین مراکز تامین‌اجتماعی سراسر کشور، پنجمین بیمارستان از نظر کسب رتبه اعتباربخشی است.

سرپرست بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی زنجان یکی از مهمترین مسائل بیمارستان را تامین پزشکان متخصص بیان کرد و افزود: همچنین اگر تعداد کادر درمان افزایش یابد، از فشار کاری افراد کاسته شده و پوشش بهتر خدمات درمانی میسر می‌شود. از سوی دیگر تخصیص به‌موقع اعتبارات بیمارستان نیز نقش مهمی در ارائه خدمات بهینه خواهد داشت.

کد خبر: 53012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =