افزایش حقوق بازنشستگان از شهریور ماه

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از افزایش حقوق بازنشستگان در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از روزنامه ایران، از آغاز سال ۱۴۰۱ بحث افزایش حقوق و دستمرد بازنشستگان تامین اجتماعی با کش و قوس های بسیاری همراه شد و تا اواسط مرداد ادامه داشت. این اختلاف نظرها بر سر اجرایی شدن ماده ۹۶ قانون سازمان تامین اجتماعی بود که بر اساس این ماده قانونی، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان و در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه های زندگی «تورم» با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد. آنچه که در ابتدا تصویب شد افزایش ۱۰ درصدی بود که با مخالفت بازنشستگان و کانون های عالی آنها روبه رو شد و در نهایت با همراهی و دستور رئیس جمهور مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون در آخرین روزهای مرداد ماه تصویب و اجرایی شد که شامل افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان است.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در گفت و گو با «ایران» در خصوص اجرایی شدن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان می گوید: رئیس جمهور دستور داد حل این مشکل به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی محول شود تا آنها بر اساس منابع و مصارفی که در سازمان وجود دارد برای این افزایش دستمزد تصمیم گیری کنند.

وی ادامه می دهد: زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی جلسات مختلفی را با کانون عالی بازنشستگان برگزار کردند که در آن نشست ها بحث های مختلفی بر سر افزایش حقوق بازنشستگان شکل گرفت. مشکل ما بعضا این بود که مبلغ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان از سوی کسی اعلام نمی شد و همین باعث ایجاد نگرانی شده بود که آیا این مبلغ پرداخت خواهد شد یا خیر که درجلسه مذکور اضافه شدن این مبلغ نیز تایید شد و به صورت رسمی از سوی سرپرست وزارتخانه در نشست کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در بندرانزلی افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان اعلام شد.

دهقانی کیا می افزاید: علاوه بر این، احکام اصلاح شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال می شود و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد و مابه التفاوت افزایش حقوق ها از اول سال به مرور طی ماه های آینده به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با بیان آنکه این مصوبات مورد تایید تمامی کانون های بازنشستگی سراسر کشور قرار گرفته است، می گوید: افزایش بن و حق مسکن به دولت و شورای عالی کار ارتباطی ندارد و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید براساس منابع و مصارف خود برای حق مسکن تصمیم گیری کنند.

وی با بیان آنکه حداقل دستمزد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چیزی حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است می گوید: مصوبه شورای عالی کار برای بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند اجرا شده است و برای سایر سطوح هم مشکلات مرتفع شد. دهقانی کیا ادامه می دهد: افرادی هم که بالای سقف حداقل بگیران در سال ۱۴۰۱ (۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان) حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، مشمول ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان خواهند شد که در ماه های گذشته ۱۰ درصد آن را دریافت کردند و با تصویب و ابلاغ این مصوبه مابقی آن را در ماه های آینده دریافت می کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در پایان صحبت هایش از توجه رئیس جمهور به موضوع حقوق و دستمزد بازنشستگان تشکر و قدردانی می کند و می گوید: طی این شش ماه که بحث های مختلفی بر سر افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد شد آقای رئیسی و آقای قالیباف در کنار بازنشستگان بودند و با دستورات شان از ما حمایت کردند و تشکر ویژه از دوستان بازنشسته مان که برای مطالبه گری وارد میدان شدند نه برای شعار های انحرافی، چرا که ما همه زیر پرچم این نظام هستیم و نمی خواهیم دشمنان نظام از مشکلات مان سوء استفاده کنند. برخی تجمعات دوستان بازنشسته صرفا برای تصویب زودتر قانون و حل مشکلات معیشتی شان بود و هیچ ارتباطی میان جریان های انحرافی و معاند خارج از کشور و بازنشستگان شریف تامین اجتماعی وجود ندارد.

کد خبر: 53099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =