شرایط دریافت تسهیلات مسکن توسط تعاونی‌ها

سرپرست بانک توسعه تعاون با بیان اینکه بخشی از اعتبارات بانک توسعه تعاون در راستای ساخت انبوه مسکن به تعاونی‌های فعال حوزه مسکن اختصاص داده شده، شرایط دریافت تسهیلات مرتبط با ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها را تشریح کرد.

محمد شیخ حسینی با اشاره به تامین اعتبارات مختص تعاونی‌های مسکن از محل خطوط اعتباری به آتیه آنلاین گفت: تسهیلات درنظر گرفته شده برای تعاونی‌های مسکن از محل خطوط اعتباری ۲ و ۳ هزارمیلیارد تومانی اختصاصی حوزه تعاون تامین می‌شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: در واقع بخشی از خطوط اعتباری بخش تعاون به ارائه تسهیلات ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها اختصاص یافته است که تعاونی‌های فعال در حوزه خانه‌سازی از طریق اعتبارات بانک توسعه تعاون امکان ارائه درخواست دریافت این تسهیلات را دارند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های دریافت تسهیلات مرتبط با حوزه خانه‌سازی انبوه طرف تعاونی‌های فعال مسکن ابتدا در کمیته فنی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد، اظهار داشت: پس از بررسی درخواست تعاونی‌های مسکن برای ساخت انبوه مسکن برای اعضاء، مرحله معرفی درخواست‌ها به بانک توسعه تعاون صورت می‌گیرد.

سرپرست بانک توسعه تعاون در ادامه اضافه کرد: در جریان رسیدگی به درخواست تعاونی‌های مسکن در خصوص دریافت تسهیلات اعتباری ساخت مسکن، پرونده آنها در خصوص دارابودن شرایط و الزامات مشخص شده در راستای خانه‌سازی مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد.

شیخ حسینی همچنین با اشاره به اینکه تعاونی‌های مسکن برای دریافت تسهیلات خانه‌سازی از بانک توسعه تعاون باید زمین موردنظر جهت ساخت مسکن را تهیه کرده باشند، افزود: البته پروانه ساخت این تعاونی‌ها نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شروط دریافت تسهیلات حوزه مسکن بانک توسعه تعاون توسط تعاونی‌های فعال در این زمینه پیشرفت فیزیکی کار ساخت وساز است.

به گفته وی در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تسهیلات ارائه شده بانک توسعه تعاون در راستای رونق اقدامات و گسترش فعالیت تعاونی‌ها از جمله تعاونی‌های فعال حوزه مسکن در اختیار تعاونگران قرار می‌گیرد.

سرپرست بانک توسعه تعاون در ادامه با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف در مسیر اعتلای بخش تعاون در قالب یک نهاد مردمی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته، تاکید کرد: توسعه بخش تعاون در قالب سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب تفاهم‌نامه‌ها و خطوط اعتباری ۲ و ۳ هزار میلیارد تومانی توسط بانک توسعه تعاون دنبال می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: افزایش حدود ۷۰ درصدی پرداخت تسهیلات در مدت چندماهه سال‌جاری در مقایسه با سال ۱۴۰۰ در کارنامه فعالیت بانک توسعه تعاون به ثبت رسیده است.  

سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: این بانک مبلغ ۱۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات را در حوزه اشتغال خانگی برعهده داشته که تا به حال به میزان ۲۳ درصد از این رقم پرداخت شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز تمام این تسهیلات پرداخت خواهد شد.     

کد خبر: 53304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =