رونمایی از سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت‌های تعاونی

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان رونمایی از سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت‌های تعاونی گفت: رونمایی از این سامانه بر بستر قنوس (بستر مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین) صورت گرفته است.

به گزارش آتیه آنلاین، سید معین هاشمی اظهار داشت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فعالان اقتصادی در سال  ۱۳۹۸ تاکید بر کارکرد جمع‌آوری سرمایه‌های خرد توسط شرکت‌های تعاوین و بخش تعاون بود.

وی افزود: برای تحقق این بخش از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی نیاز به ابزار تکنولوژیکی داشتیم که امروز با رونمایی از سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت‌های تعاونی زیرساخت لازم برای این موضوع فراهم شده و این شرکت‌ها و اعضای آنها این امکان را دارند که بسیار ساده‌تر از روال گذشته و بدون بروکراسی و مراجعه به شرکت‌های تعاونی، نقل و انتقال سهام را داشته باشند.

وی همچنین ادامه داد: این روند تازه در قالب سامانه مذکور موجب سرمایه‌های خرد شده و فراهم آورده آوردن امکان توکن سازی سهام شرکت‌های تعاونی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت کار تصریح کرد: تمامی حمایت‌های لازم  که در این مدت برای ارائه این سامانه صورت گرفت جای تقدیر دارد و مجموعه ققنوس در قالب یک تفاهم‌نامه و بدون دریافت وجهی برای این اقدام مهم همکاری لازم را داشتند.

در این مراسم رونمایی از سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت‌های تعاونی توسط مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از تعاونگران انجام شد.

نمایشگاه هفته تعاون تحت عنوان رسم تعاون به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هفتم شهریورماه در محل برج میلاد آغاز به کار کرده و تا سیزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 53420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =