تقویت بعد نظارتی و قانگذاری تعاون در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از اقدامات حوزه تعاون که به فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در بعد قانونگذاری و نظارت مربوط می‌شود و همچنین در شرایط ضعف قانون، تقویت بخش تعاون را دنبال می‌کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، محسن پیرهادی در حاشیه نمایشگاه رسم تعاون به مناسبت هفته تعاون همچنین اظهار داشت: نمایشگاه رسم تعاون در واقع بسیار خوب و امیدبخش است که روحیه نشاط و امید به آینده را در بین تعاونی‌ها زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان نمایشگاه هفته تعاون، اقدامات مقدماتی در راستای اشاعه تعاون صورت گرفته، افزود:  در این ارتباط در آینده تحول مناسبی را حوزه تعاون در کشور تجربه خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد : در اسناد بالادستی و توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در حوزه تعاون داشتند و با توجه به تاکیدات دین اسلام در خصوص تعاون، تقویت تعاون دیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه داشت آن چیزی که در عمل در بخش تعاون تا به امروز اجرایی شده با ظرفیت‌ها متفاوت است، اضافه کرد: در این نمایشگاه نسبت به هوشمندسازی و کار در بسترهای آی‌تی اتفاقات مثبت و برنامه‌ریزی مناسبی را شاهد هستیم.

پیرهادی افزود : در حوزه تخصصی شدن و حضور افراد متخصص در حوزه تعاونی‌ها و همچنین در بخش آموزش‌های حوزه تعاون نیز زمینه‌های مناسبی شکل گرفته است.

این نماینده مجلس بیان داشت: رسانه ها نیز باید اقدامات صورت گرفته در حوزه تعاون و این نمایشگاه را مورد پوشش خبری گسترده قرار داده و مردم را از این فعالیت‌ها آگاه کنند.

وی گفت : در حوزه سیستم‌های مالی نیز بانک توسعه تعاون به خوبی تقویت فعالیت‌های این بخش را انجام می‌دهند.

به گفته وی، در حوزه تعاون در یک سال اخیر اقدامات تازه‌ای شکل‌گرفته که شکل عمومی تعاون را نمایان کرده و در سنوات گذشته شاهد نبوده‌ایم و نیازمند اطلاع رسانی است.

وی همچنین تصریح کرد: میزان نقدینگی پراکنده‌ای که در کشور وجود داشته و وضعیت با ثباتی را نیافته، در حوزه تعاون به عنوان بهترین شرایط امکان حضور در بخش تعاون را خواهد داشت.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد : امیدواریم با اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مرتبط با تعاون صورت گرفته، نقدینگی مذکور به سمت بخس تعاون سوق پیدا کرده و مردم از منافع آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم در جایی سرمایه‌گذاری می کنند که سود لازم را برای آنها داشته باشد، بیان داشت: اگر شاهد حضور این سرمایه‌ها در بخش تعاون باشیم، این حوزه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد و حرکت رضایت‌بخش را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 53426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =