ضرورت تبدیل تعاون به بخش مردمی اقتصاد

مدیرکل تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : باید بخش تعاون را به بخش مردمی تبدیل کنیم که در قالب برنامه های دولت سیزدهم این مهم گنجانده شده است.

به گزارش آتیه آنلاین،  سید معین هاشمی در جریان نشست خبری نمایشگاه هفته تعاون  اظهار داشت : در  نمایشگاه رسم تعاون زیرساخت لازم برای جمع آوری سرمایه های خرد ارائه و رونمایی شده است که امکان هدایت سرمایه های خرد برای طرح های تعاونی را فراهم می کند.
وی ادامه داد : یکی از اهداف بخش تعاون رسیدن به سهم ۲۵ درصد در حوزه اقتصاد است که در قوانین، سیاست هایی برای آن درنظر گرفته شده است. در سالهای گذشته  تحریم ها در حوزه رشد اقتصادی اثرگذار بوده است که طبیعتا در حوزه تعاون و سهم آن از اقتصاد نیز تاثیرات آن وجود دارد.
هاشمی تصریح کرد : برآورد ۶.۸ درصدی بر اساس برنامه پنجم توسعه در حوزه سهم بخش تعاون از اقتصاد اعلام شده است که البته آمار رسمی این بخش محسوب نمی شود.
مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت کار در ادامه عنوان کرد : در مجموعه معاونت تعاون آمادگی سازماندهی و ساماندهی متقاضیان مسکن را در حوزه تعاونی های مسکن داریم که تفاهم نامه های متعددی را با دستگاه‌های اجرای در راستای توسعه تعاونی ها داشته ایم که یکی از آنها تفاهمنامه با بنیاد علوی است که منجر به تشکیل تعاونی ها در مناطق محروم خواهد شد.
هاشمی ادامه داد: سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت های تعاونی یکی از اساسی ترین اقدامات امور تعاون است.
در پایان این نشست خبری، مراسم تجلیلی از پیشکسوتان بخش تعاون کشور با حضور مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت.

کد خبر: 53451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =