توسعه دولت الکترونیک موجب تقویت مردمی‌سازی بخش تعاون می‌شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک موجب تقویت مردمی‌سازی بخش تعاون می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در آیین افتتاحیه سامانه نقل و انتقال الکترونیکی عضویت شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: نقل و انتقال عضویت اعضای تعاونی‌ها در حالت عادی علاوه بر انجام امور اداری معمول نیازمند هماهنگی‌ها و کسب موافقت هیئت مدیره شرکت بوده که نیازمند صرف زمان و مراجعه به شرکت تعاونی است.

وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک و با رویکرد توسعه نوآوری، تسهیل و افزایش سرعت در ارائه خدمات به جامعه هدف، سامانه نقل و انتقال الکترونیکی عضویت اعضای شرکت‌های تعاونی راه‌اندازی شده است.

«سیدمعین هاشمی» مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین گفت: این سامانه بر مبنای بانک اطلاعاتی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور بنا شده و بر همین اساس با استفاده از اطلاعات عمومی و صورت‌های مالی شرکت‌های تعاونی، لیست اعضا و ارزش‌گذاری اسمی سهام آنها تعیین و مشخص می‌شود.

وی افزود: این خدمت در فاز اول، نقل و انتقال عضویت بین اعضای یک شرکت تعاونی را به صورت مستقیم و تمام الکترونیکی پوشش می‌دهد.

هاشمی تصریح کرد: در فازهای بعدی تمام اعضای شرکت‌های تعاونی بدون محدودیت قادر خواهند بود عضویت خود را در شبکه تعاونی کشور واگذار یا دریافت کنند.

مدیرکل توسعه تعاون گفت: همچنین فرآیند احراز هویت و صدور امضای الکترونیکی مطمئن برای کاربران این سامانه به صورت برخط فراهم شده و دیجیتال‌سازی گواهی سهام شرکت‌های تعاونی و قابلیت فروش و تهاتر آن‌ها با یکدیگر از دیگر اهداف این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نقل و انتقال الکترونیکی عضویت اعضای شرکت‌های تعاونی دارای برنامه  (WALLET) است که از طریق آن می‌توان نسبت به نقل و انتقال عضویت و مدیریت دارایی اقدام کرد.

کد خبر: 53460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =