جذب اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومانی برای ۵۱ تعاونی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از جذب ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۱ طرح در استان کردستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایسنا، فرزاد پیشکاری در مراسم گرامیداشت هفته تعاون که در سالن سینما آزادی شهرستان بیجار برگزار شد، اعلام کرد: ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای پنجاه و یک طرح به تصویب رسیده است و تاکنون۲۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به تعاونی های زنان سرپرست خانوار و معلولان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تا به امروز در استان کردستان یک هزار و ۹۳۸ تعاونی فعال با عضویت ۱۸۴ هزار نفر به ثبت رسیده است که از این میزان ۶۱ تعاونی با عضویت سه هزار و ۱۲۶ نفر در یک سال اخیر بودند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های مستمر و منظم تعاونی های شهرستان بیجار عنوان کرد: انتخاب ۳ تعاونی شهرستان بیجار از میان ۷ تعاونی برتر استان نشان دهنده ی عملکرد موفق بیجار در این زمینه است.

پیشکاری با اشاره به این مطلب که امروز سلایق در جهان تغییر پیدا کرده و باید تعاونی ها را به سمت بازارهای جهانی سوق دهیم افزود: امید است در قالب کارهای گروهی و ایجاد تعاونی های مرتبط، به قله هدف برسیم و بتوانیم در زمینه کیفیت با بازارهای جهانی رقابت داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری و بیمه های تعاون را در دستور کار قرار دادیم تا سهم ۲۵ درصدی تعاون در رشد اقتصاد کشور به تحقق برسد.

در ادامه این مراسم پرویز نظری، مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار، تعداد تعاونی های ثبت شده تا به امروز در شهرستان بیجار را ۲۳۴ تعاونی با عضویت ۱۳ هزار و ۱۶۸ نفر و با سرمایه ۱۲ میلیارد تومانی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۳ تعاونی با سرمایه ثبتی هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و عضویت هفت هزار و ۲۸۲ عضو فعال وجود دارد و نیز ثبت ۱۱ تعاونی با عضویت ۵۴۷ نفر و سرمایه یک میلیارد تومانی را در دستور کار داریم.

نظری بزرگترین نقطه ضعف فعالیت تعاونی ها در کشور را کمبود فرهنگ مشارکت و اعتماد بیان کرد و افزود: قطعا بهترین راه برای همسوسازی سرمایه های خرد، ایجاد تعاونی های فعال است و از این حیث باید اقدامات مثمر ثمری در کشور انجام شود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از برخی از تعاونی‌های برتر شهرستان بیجار تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 53465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =