استقبال افراد غیرتامین‌اجتماعی از مراکز ملکی

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی فاطمه الزهرا(س) نجف آباد، این مرکز درمانی را تنها بیمارستان در غرب استان اصفهان معرفی کرد که علاوه بر مردم نجف‌آباد پذیرای بیمه‌شدگان سایر شهرستان‌ها بوده و حتی خدمات آن با استقبال افراد غیر تامین‌اجتماعی مواجه می‌شود.

دکتر سیدمحمود امیرشاه‌کرمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی دارای بخش‌های جراحی، داخلی، ‌ نوزادان، مامایی، اورژانس، ‌اتاق عمل، کودکان و بخش‌های ویژه ICU و CCU است، افزود: همچنین در درمانگاه بیمارستان خدمات اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، هولتر مانیتورینگ، اسپیرومتری، EEG، EMG، آندوسکوپی و کولونوسکوپی ارائه می‌شود. بخش پاراکلینیک را نیز از خدمات فیزیوتراپی، تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: این مرکز درمانی تنها بیمارستان تامین‌اجتماعی در غرب استان اصفهان است که وظیفه خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش این منطقه را برعهده دارد و علاوه بر مردم شهرستان نجف‌آباد، از شهرستان‌های مجاور شامل فریدون‌شهر و تیران، فریدن، چادگان، خوانسار، گلپایگان و ... به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد گفت: علاوه بر استقبال بیمه‌شدگان، خدمات این مرکز با اقبال توجه از سوی سایر مردم نیز مواجه می‌شود؛ به گونه‌ای که با وجود اخذ تعرفه غیردولتی در این مرکز و عدم پوشش برخی از بیمه‌های غیرتامین‌اجتماعی در بخش سرپایی، ۱۱.۵ درصد از مراجعه کننده‌های بستری و ۵ درصد از بیماران سرپایی این مرکز از افراد غیر تامین‌اجتماعی هستند.

امیرشاه‌کرمی تصریح کرد: همچنین میزان اشغال تخت این بیمارستان بیش از ۹۵ درصد است و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار بیمار از خدمات بستری، ۳۱۵ هزار نفر خدمات پاراکلینیک و ۲۷۰ هزار نفر از خدمات درمان سرپایی این مرکز بهره‌مند شدند.

پذیرش بیماران کرونا

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی از آغاز همه‌گیری کرونا یعنی از پنجم اسفند سال ۹۸ به مدت سه ماه مرکز ارجاع بیماران کرونا در شهرستان نجف‌آباد و غرب استان شد، ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در حساس‌ترین مقطع زمانی این همه‌گیری با بهترین عملکرد به بیماران مبتلا به کووید۱۹ خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد افزود: این همیاری تامین‌اجتماعی در مدیریت کرونا، پس از سه ماه به گونه‌ای دیگر ادامه یافت؛ به این ترتیب که بیمارستان دیگر شهر مرکز ریفرال کرونا درنظر گرفته شد و بار مراجعه بسیار بالایی از بیماران غیرکرونا در این مرکز شکل گرفت.

امیرشاه‌کرمی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات بهینه‌ای که برای خدمت‌رسانی در بیمارستان انجام دادیم، توانستیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و در نتیجه سانتر جراحی اعصاب و تروما را در بیمارستان ایجاد کردیم. در موج‌های بعدی کرونا، این بیمارستان مانند سایر مراکز با راه‌اندازی کلینیک تنفس و بخش کرونا به بیماران مبتلا به کووید۱۹ خدمت‌رسانی کرد.

کمبود نیرو در بیمارستان

وی تعداد کادر درمان این مرکز را ۳۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد شامل پزشک، کادر پرستاری، کادر پیراپزشکی است و نیز ۱۲۷ نفر در واحدهای اداری، مالی و پشتیبانی و ۲۵ نفر نیز به صورت نیروهای شرکتی در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد تصریح کرد: این مرکز نیز مانند سایر مراکز با کمبود نیروی انسانی مواجه است و تقریبا می‌توان گفت تمامی حوزه‌ها اعم از پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، بهدار، منشی، خدمات و پشتیبانی نیازمند جذب نیرو هستند و برای رفع آن مراتب به مدیریت درمان استان اعلام شده است.

تجهیزات مناسب بیمارستان

امیرشاه‌کرمی با بیان اینکه این مرکز درمانی از تجهیزات و امکانات پزشکی مناسبی برخوردار است، ادامه داد: تنها کاستی که وجود دارد، عدم دریافت مجوز خرید تجهیزات پشتیبان برای برخی تجهیزات سرمایه‌ای از جمله فیکو است. این مسئله با توجه به جایگاه این مرکز که پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان در غرب استان بوده و از بار مراجعه بسیار بالایی برخوردار است، نیازمند رسیدگی و رفع محدودیت‌ها است.

وی افزود: همچنین کیفیت نامناسب برخی تجهیزات تولید داخل نیز از دیگر مسائل به شمار می‌رود. وظیفه داریم از تولیدات داخل در راستای اعتلای کشور حمایت کنیم؛ اما لازم است برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی اقدامات لازم به عمل آید. به ویژه اینکه مجوزهای خرید در تامین‌اجتماعی هر ۱۲ سال یکبار صادر می‌شود و در نتیجه کیفیت دستگاه باید به گونه‌ای باشد که در این بازه زمانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد با اشاره برنامه‌های پیش‌ رو در حوزه تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: تجهیز بخش ICU که در حال توسعه به ۸ تخت است، افزایش اتاق‌های عمل و تجهیز آن، تجهیز واحد پاتولوژی که در حال ساخت است و تامین تجهیزات مورد نیاز درمانگاه تخصصی از جمله برنامه‌های آینده این مرکز را در حوزه تجهیزات، شامل می‌شود.

کد خبر: 53542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =