سفارش تست رایگان کرونا در آمریکا متوقف می¬شود

ز در ۲۹ آگوست، از آغاز هفته آینده، دولت بایدن از هفته جاری به دلیل محدودیت ناشی از کمبود بودجه کنگره، دریافت سفارشات برای تست رایگان خانگی کرونا را متوقف خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از رویتر یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا می­گوید انتظار می رود که دولت در روز جمعه اعلام کند که باید تست های رایگان کرونا را برای افزایش احتمالی مبتلایان به کرونا در پاییز حفظ کنیم.

وب‌سایت COVIDTests.gov در دوران افزایش سریع سویه اومیکرون راه اندازی شد و تست رایگان کرونا را در اختیار خانواده های آمریکایی قرار می­داد.

از ۲سپتامبر، تست­های رایگان دیگر از طریق این سایت در دسترس نخواهد بود. با این حال، تست­های رایگان کرونا همچنان به روش‌های دیگری از جمله در ۱۵ هزار مکان تحت حمایت دولت فدرال مانند کتابخانه‌ها، داروخانه‌ها و از طریق مراکز بهداشتی اجتماعی توزیع می‌شوند. همچنین می‌توان از طریق طرح‌های بیمه سلامت خصوصی و دولتی هزینه تست های کرونا را به افراد بازپرداخت کرد.

دولت آمریکا می گوید که باید توزیع تست­ها را محدود کند زیرا کنگره بودجه لازم برای تکمیل ذخایر کشور را تایید نکرده است.

این مقام ارشد دولت، (که نخواست نامش فاش نشود)، گفت که این اقدام به طور عمومی اعلام نشده است و دولت در چارچوب منابع محدود خود، تلاش خواهد کرد تا تا حد امکان دریافت تست­های اضافی را تضمین کند.

این مقام ارشد دولت گفت، در صورت تامین بودجه توسط کنگره، توزیع تست رایگان کرونا می­تواند به سرعت از سر گرفته شود. در غیر این صورت، تست‌های باقی‌مانده برای زمانی که بیشتر نیاز باشد نگه داری می‌شود.

کد خبر: 53581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =