شاهکار توگو در ریشه¬کن کردن چهار بیماری استوایی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) توگو را به دلیل تبدیل شدن به اولین کشور در جهان که چهار بیماری خطرناک استوایی را ریشه¬کن کرده تحسین کرد.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از سازمان جهانی بهداشت، در مراسم هفتاد و دومین نشست کمیته منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی برای آفریقا که در لومه پایتخت توگو برگزار شد جایزه دستاورد ارزشمند به جمهوری توگو برای از بین بردن کرم گینه، فیلاریازیس لنفاوی، بیماری خواب و تراخم در طول ۱۱ سال اهدا کرد.

دکتر ماتشیدیسو موئتی، مدیر منطقه‌ای WHO در آفریقا، گفت: توگو به یک شاهکار بزرگ دست یافته و این دستاورد الگویی برای بقیه کشورهای آفریقایی است. رئیس جمهور توگو نیز در این مراسم گفت: سلامتی مهم‌ترین اولویت است که ما آن را در قلب سیاست‌های توسعه خود قرار داده‌ایم.

کشور توگو طی ۱۱ سال تلاش، کرم گینه را در سال ۲۰۱۱، فیلاریازیس لنفاوی را در سال ۲۰۱۷، بیماری خواب را در ۲۰۲۰  و تراخم را در سال ۲۰۲۲ ریشه­کن کرد.

بیماری‌های استوایی نادیده گرفته شده (NTDs) گروهی از ۲۰ بیماری قابل پیشگیری و درمان هستند که اغلب از بودجه‌های بهداشتی و اولویت‌های جهانی کنار گذاشته می‌شوند.

از سال ۲۰۱۲، ۴۶ کشور حداقل یک بیماری استوایی را ریشه­کن کرده و بیش از ۱۴ میلیارد دلار برای درمان این بیماری‌ها توسط شرکت‌های داروسازی اهدا شده است.

حدود ۴۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری‌های استوایی در آفریقا زندگی می‌کنند. تعداد افرادی که برای حداقل یک بیماری به درمان نیاز دارند در این قاره به‌آرامی در حال کاهش است. در سال ۲۰۱۵، ۶۳۰ میلیون نفر نیاز به درمان داشتند و تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۵۹۸ میلیون کاهش یافته است.

کد خبر: 53582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =