گسترش آموزش‌ مهارت به اشتغال جوانان منجر می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهترین بستر کار خیر را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: گسترش آموزش‌های مهارتی به اشتغال پذیری جوانان منجر شده از این رو سرمایه‌گذاری در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مورد استقبال جامعه خیرین قرار گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی قانون استفاده از خیرین در دولت، اظهار کرد: با تصویب این آیین نامه از این پس به شکل قانونمند در خدمت خیرین خواهیم بود و از خیرین می‌خواهیم تا به عنوان یکی از زمینه‌های اصلی بحث خیر و خیرات به موضوع فنی و حرفه‌ای توجه کنند چه بسا از طریق خیرین در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها بتوانیم چتر مهارتی را در بحث آموزش فنی و حرفه ای بگسترانیم.

وی ادامه داد: امروز بهترین بستر خیر، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که به اشتغال پذیری جوانان منجر می شود. جوان شاغل از بسیاری بلایا و مفاسد اجتماعی می‌تواند به دور باشد و لذا سرمایه‌گذاری در بحث آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارت دار کردن و اشغال پذیری جوانان می‌تواند مورد استقبال جامعه خیرین قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به استقبال از این طرح، گفت: بنا داریم مجمع خیرین را در ۳۱ استان راه اندازی کنیم. این مجمع در گام نخست در مشهد تشکیل شده و رایزنی با خیرین ادامه دارد تا در دیگر استان‌های کشور نیز این مجمع راه اندازی شود و پس از آن مجمع ملی خیرین فنی و حرفه‌ای را در کل کشور تشکیل خواهیم داد.

حسینی نیا در عین حال از ایجاد نخستین اردوی مهارتی دانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: این اردوی مهارتی برای دانشگاه تهران برگزار می شود و شرکت کنندگان می‌توانند در این دوره کوتاه مدت با مهارت‌های عملی در محیط کار آشنا شوند.

به گفته معاون وزیر کار، یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد عدالت آموزشی و افزایش سطح مهارت در تمام اقشار به ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود ۹۵۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در کشور اظهار کرد: با توجه به توسعه مشاغل دانش بنیان، پیش بینی می‌شود این استانداردها به ۱۷ هزار مورد برسد.

کد خبر: 53595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =