آمادگی جوانان برای اشتغال با فراگیری مهارت‌های نوین

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر فراگیری مهارت‌های نوین و دانش‌بنیان، این مهارت‌ها را برای ورود به دروازه اشتغال ضروری برشمرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان اینکه صنعت، تشنه نیروی ماهر و کاربلد است، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی با مهارت‌آموزی میسر شده و جوانان، موضوع مهارت‌آموزی را جدی بگیرند، زیرا مهارت‌آموزی لازمه ورود به بازار کار و پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است.

وی با اشاره به نقش اساسی و کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغال جوانان، افزود: فراگیری مهارت‌های نوین و دانش‌بنیان، برای مشاغل آینده که مبتنی بر تکنولوژی جدید است، جوانان را جهت ورود به دروازه اشتغال، آماده ساخته و مهارت‌آموزان، پس از فراگیری دوره‌های مهارتی و اخذ گواهینامه بین‌المللی مهارت، می‌توانند از صندوق کارآفرینی امید و نیز در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تسهیلات خود اشتغالی دریافت نمایند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: آذربایجان شرقی  یکی از استان‌های پیشرو کشور در خصوص آموزش‌های فنی حرفه‌ای است. این استان، جوانان مستعدی دارد و نیز بانوان استان آذربایجان شرقی، بانوانی توانمند در حوزه های مختلف، دوشادوش مردان با مهارت آموزی و ایجاد مشاغل خانگی، نقش مهم و موثری را ایفاء می نمایند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه نهضت مهارت آموزی در آذربایجان شرقی را مهمترین هدف این سفر عنوان کرد و افزود: بی تردید این سفر می تواند گامی در راستای توسعه نهضت مهارت آموزی در کشور و آذربایجان شرقی باشد.

حسینی نیا اظهار داشت: شرکت در جلسه شورای مهارت استان، نشست صمیمی با تلاشگران عرصه مهارت آموزی، بازدید از مراکز آموزشی استان جهت تسهیل گری امورات آموزش فنی حرفه ای در استان آذربایجان شرقی، افتتاح مراکز کارگاهی و آموزشگاه‌های مهارت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی، از برنامه‌های این سفر دو روزه است.

وی این سفر را فرصتی مغتنم دانست و افزود: این موقعیت برای من، یک فرصت مغتنمی است تا بعضی مهارت‌هایی که همکاران و جوانان خلاق در آنها پیشرو هستند را دید و ‌نکات خوبی که در طی بازدیدها می‌توان از آن‌ها استخراج کرد را در عرصه برنامه ریزی‌های سازمان، استفاده کرد.

کد خبر: 53606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =