گام های بلند دولت سیزدهم برای تحول و ایجاد اشتغال در اداره کار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲۸۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اشتغالزایی ۵۷۳ نفر در ایلام پرداخت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان ایرنا مرکز ایلام ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به گام های بلند دولت سیزدهم برای تحول و ایجاد اشتغال در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات بند  الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور  برای ایجاد، توسعه و رونق واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی، پزشکی و غیره توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان پرداخت شده است.

وی افزود: چهار هزار و ۸۱۸  فقره مجوز مشاغل خانگی با اشتغالزایی هزار و  ۶۵ نفر برای متقاضیان کسب و کارهای خانگی صادر و  ۲۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

الیاسی ادامه داد: ۳۸۲ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از مزایای آموزشی، علمی و مهارتی و مقدماتی دانش آموختگان(طرح کارورزی) و اجرای طرح مشوق های بیمه ای و معافیت بیمه کارفرمایان بهره مند شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۵۷۵ نفر در شرکت های تعاونی تازه تاسیس در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی استان ایلام مشغول به کار شدند.

وی افزود: نظارت بر واحدهای کارگاهی مشمول قانون کار از جمله وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و با تلاش شبانه روزی در راستای صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث ناشی از کار  ۱۱ هزار و ۴۳۵ مورد بازرسی از کارگاه های صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان انجام شده است،  

وی اظهار داشت: تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدها و بنگاه های اقتصادی استان به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع، قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان به ۱۳۲ تشکل افزایش یافته است.

الیاسی با اشاره به اینکه در راستای ارتقا سطح بهداشت و سلامت نیروی کار استان ۳۸ مورد خانه بهداشت کارگری و ۱۴ مورد کانون یاریگران کار و تولید در کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی استان تاسیس شده است، گفت: در یک سال گذشته سه هزار ۲۲۹  شکایت کارگری در مراجع حل اختلاف این اداره کل ثبت و رسیدگی شد و ۱۱ شعبه هیات تشخیص و ۱۱ شعبه حل اختلاف وظیفه رسیدگی و صدور آرا در این زمینه را بر عهده دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر ظرفیت‌های بالای تعاون در اقتصاد کشور از اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر در بخش تعاون این استان خبر داد و گفت: قانون اساسی، قانون سیاست های کلی اصل ۴۴، قانون مالیات ها برنامه های توسعه پنج ساله و سند چشم انداز ۱۴۰۴ نگاه ویژه ای به بخش تعاون دارند و با توجه به مزیت ها و کارکردهای بالای این بخش، معافیت ها و مشوق هایی را پیش بینی کرده اند.

وی یادآور شد: در یک سال گذشته مقرری بیمه بیکاری به یک هزار و ۴۵ نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۰ میلیارد ریال  تسهیلات مشاغل خانگی نیز در استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲ هزار و ۹۲۱ نفر از افراد جامعه هدف (افراد نیازمند) با همکاری تشکل‌های مردم نهاد و سایر مراکز در استان شناسایی و در سامانه ای که بمنظور مقابله با فقر مطلق توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده، ثبت شده اند.

کد خبر: 53611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =