تعاون عامل تحکیم‌بخش صلح و دوستی در جهان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هماهنگی وزارت امورخارجه آماده انعقاد تفاهم‌نامه گسترش تعاملات اقتصادی بین بخش تعاون ایران و سایر کشورها هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نشست توسعه دیپلماسی اقتصادی تعاون اظهار کرد: در کشور ایران بیش از ۹۷ هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۵۳ درصد تعاونی‌های تولیدی هستند.

 معاون امور تعاون تأکید کرد: تعاونی‌ها می‌توانند بنیان‌های دوستی و صلح را در بین مردم جهان گسترش داده و محکم‌تر کنند.

 وی ادامه داد: بخش تعاون ایران آماده صادرات محصولات خود در به‌صرفه‌ترین شکل به کشورهای هدف است و همچنین بخش تعاون می‌تواند زمینه‌ساز حضور تعاونی‌های سایر کشورها در بازار بکر ایران باشد.

 مسکنی گفت: استقبال از محصولات تعاونی‌ها در ایران به دلیل ابعاد فرهنگی و اجتماعی تعاون و سبقه تاریخی و مثبت آن در اذهان مردم، بیشتر است.

 وی ادامه داد: تعاونی‌های ما مرزها را با ابعاد مردمی و اجتماعی‌شان بر می‌دارند و برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در همه کشورها، با مردم آنها مراوده و تبادل خواهند داشت.

 معاون امور تعاون افزود: جوانان اسپانیا در تعاونی موندراگون، بهترین مدل پیش روی ما بودند و امروز تعاون یک مدل بدون مرز در دنیا است.

 مسکنی بیان کرد: بخش تعاون ایران با بُعد مردمی‌اش در دنیا حضور یافته است و حضور اتاق تعاون ایران در هیات رئیسه اتحادیه جهانی تعاون ICA آغاز آن است.

 وی اضافه کرد: اتاق تعاون ایران بزرگترین نهاد مردمی بخش تعاون است که توانسته است با شبکه‌سازی در سراسر کشور و حضور در مجامع بین‌المللی، به توسعه بازار تعاونی‌ها کمک شایانی کند. این را به عنوان الگویی موفق باید در جهان معرفی کرد.

 معاون امور تعاون عنوان کرد: بخش دولتی تعاون تنها عهده‌دار وظایف حاکمیتی، نظارت، هدایت و حمایت از بخش تعاون است و هیچ‌گونه دخالتی در امور نداشته و در پی دولتی‌سازی این بخش مردمی نیست.

وی ادامه داد: مشکل و مانع اصلی بخش تعاون نه بخش خصوصی بلکه گسترش مالکیت دولتی است.

مسکنی با اشاره به اینکه  قانون کشور ایران، مشوق‌ها و حمایت‌هایی برای تعاون پیش‌بینی کرده‌ است، افزود: بخش دولتی تعاون تنها مجری و تسهیل‌گر است.

مسکنی عنوان کرد: تعاون بیش از هر قالبی زمینه‌ساز دوستی و نزدیکی بین ملت‌ها و دولت‌ها خواهد بود.

معاون امور تعاون خطاب به کارداران و اقتصاددانان حاضر در جلسه گفت: کشور ایران می‌تواند مروج و توسعه‌گر فعالیت‌های تعاونی‌ها باشد و با کمک تعاون بین کشورها، می‌توانیم به اتفاق، جهانی بهتر بسازیم.

کد خبر: 53639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =