آمادگی رجا برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در راستای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به کربلا، با اختصاص ظرفیت حداکثری قطارها، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای جابه‌جایی و ارائه خدمت به مسافران تدارک دیده‌ است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی رجا، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این خبر افزود: این شرکت برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از تاریخ‌ ۱۵ تا ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در مسیرهای تهران ـ خرمشهر، مشهد-تهران- کرمانشاه و مشهد- تهران- اهواز ظرفیت ویژه در نظر گرفته است.

  ناصر بختیاری با بیان اینکه در طول مدت یاد شده تعداد ۱۴ رام قطار، برای جابه‌جایی مسافران اربعین به مقصدهای خرمشهر، اهواز و کرمانشاه در نظر گرفته شده، اعلام کرد: ظرفیت جابه‌جایی کل ایام اربعین با حدود ۹۰ سرویس سیر با این قطارها حدود ۷۷ هزار نفر است.  

  وی با اشاره به تنوع قطارهای در نظر گرفته شده برای زائران عزیز افزود: قطارهای برنامه‌ریزی شده برای ایام اربعین از نوع کوپه‌ای چهارتخته البرز، امید، میلاد و خلیج فارس و شش تخته پارسی است.

  مدیرعامل شرکت رجا با بیان اینکه در این مدت در برخی از قطارهای مسیرهای یاد شده برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شده، همچنین مراسم بدرقه زائران به صورت نمادین در ایستگاه‌های مشهد و تهران با حضور خادمیاران حرم رضوی صورت گرفته، گفت: تلاش خادمان مردم در این شرکت ارائه خدمات مطلوب به زائران بوده و در این راه با همت مضاعف برای بهبود خدمات تلاش خواهند کرد.

  وی در خصوص راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران- کربلا گفت: برای اجرای این طرح و در راستای منافع زائران و علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) تلاش شد حداکثر همکاری با راه‌آهن ج. ا. ا برای تأمین ناوگان مسافری صورت گیرد و به همین منظور واگن‌های مسافری رجا به این موضوع اختصاص یافته است.

  بختیاری در خصوص بهای بلیت قطارهای رجا در این ایام افزود: علیرغم یکسر خالی بودن قطارها در برخی از ایام اربعین حسینی، قیمت بلیت قطارهای رجا مطابق با مصوبه راه‌آهن بوده و تغییر قیمتی وجود نخواهد داشت.  

  مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار داشت: هم‌وطنان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهای بلیت، ساعت حرکت و سایر اطلاعات مرتبط با سفر با قطارهای رجا می‌توانند از طریق تلفن ۱۵۳۹ به صورت شبانه‌روزی تماس حاصل کرده یا به سایت این شرکت مراجعه کنند.

کد خبر: 53643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =